A Forma-1 népszerűsége a Ford érdeklődését is felkeltette - F1VILÁG.HU

A Forma-1 népszerűsége a Ford érdeklődését is felkeltette

HIRDETÉS
A kék-fehér logós amerikai autógyártó a legutóbbi a sorban, ami a Forma-1 gigantikus népszerűsége miatt a beszállást fontolgatja.
Stewart-Ford-1999

A Ford egyes pletykák szerint nemcsak, hogy fontolgatja, hanem már előrehaladott tárgyalásokat folytat a Red Bull Racinggel egy 2026-os visszatérés kapcsán. Erre a híresztelésre a márka globális igazgatója, Mark Rushbrook azonban már hetekkel ezelőtt sem akart érdemben reagálni. Az mindenesetre biztos, hogy a Forma-1 háza táján zajló felpezsdült élet az Egyesült Államok egyik legnagyobb autógyártójának is felkeltette az érdeklődését.

A kék-fehér logós márka a Cosworth-tal együttműködve az előző évszázadban jelentős sikereket ért el a száguldó cirkuszban. Motorgyártóként 1967 és 2004 között megszakítás nélkül, 38 szezonon keresztül volt jelen az F1-ben, ez idő alatt nagyságrendileg minden negyedik versenyét (567-ből 176-ot) megnyerte. Jelenleg a WRC-ben és a sportautózás világában van jelen, de Rushbrook elmondása szerint ez a portfólió belátható időn belül bővülhet.

„A Forma-1 kétségkívül erős és fejlődő, ahogy az Egyesült Államokban, úgy globálisan is. Nagyszerű versenyeket és versengést teremtettek. Továbbra is ez jelenti a csúcsot, miközben a Drive to Survive-hoz hasonló dolgokkal új közönséghez is elértek. A mi cégünk az innovációt, a technológiát, a tanulási lehetőséget, valamint a marketinget keresi a versenyzésben. Nagy változások történtek, így [a visszatérés kérdése] megfontolás tárgyává vált.”

A világ autógyártói között a Forma-1 kétségkívül nagyobb népszerűségre tett szert, miután a FOM 2026-ra célul tűzte ki az átállást a fenntartható üzemanyagok használatára. Az Audi és a Cadillac körüli mozgolódás is részben ennek köszönhető, de Rushbrook elmondása szerint a Fordot is vonzzák azok a versenyszériák, amelyek számára nem kizárólag az elektromosság jelenti a jövőt.

„A fenntartható üzemanyag egy olyan téma, ami minket is határozottan érdekel, viszont ez már más szériában jelen van. A WRC tavaly óta használja. Vállalatként fenntartható módon akarjuk végezni a dolgunkat – nemcsak elektromos autókat akarunk gyártani, a belsőégésű motorral is zöldebbé kívánunk válni. Minden olyan versenyszériát támogatunk, ami a fenntartható üzemanyagok felé tart.”

A Ford számára további motivációval szolgálhat az immár hivatalossá vált szándék, miszerint a nagy riválisa, a General Motors a Cadillac révén éveken belül rajthoz állna a Forma-1-ben. Rushbrook szerint ez önmagában kevés ahhoz, hogy a Ford is harcba szálljon, azt mindenesetre érdeklődve figyelik, hogyan alakul az ellenfelük története.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!