Könnyen nagy előnybe kerülhetnek a vasárnapi Monacói Nagydíjon azok a csapatok, melyek elkerülik majd a hiperlágy abroncsok használatát – vélekedik Andy Green, a Force India technikai igazgatója.
A Pirelli leglágyabb keveréke Monte-Carlóban debütált, és bár egy körön rendkívül jó teljesítményre képes, tartóssága komoly kérdéseket vet fel, és egyes csapatok jobban küszködtek vele.
Emiatt több istálló fontolóra veheti, hogy a vasárnapi futamon egyáltalán nem használja ezt a keveréket: vonzó opció lehet, hogy a keményebb vegyületek valamelyikével kezdik meg a versenyt, várnak egy esetleges biztonsági autós periódusra elnyújtott első etapjuk során, majd egy kerékcserével teljesítik a távot – kizárólag az ultralágy és a szuperlágy abroncsokat használva.
A topcsapatoknak viszont nem lesz egyszerű dolguk, hiszen ehhez a stratégiához a keményebb keverékkel kellene túljutniuk az időmérő második szakaszán [Q2], ami kihívás lehet, figyelembe véve a hiperlágy és az ultralágy gumik közti körülbelül 1 másodperces teljesítménykülönbséget.
„A hiperlágy elég agresszívnek tűnt” – mondta Andy Green, a Force India technikai igazgatója.
„Majdhogynem kiváló időmérős gumi, ami szerintem jót tehet a shownak. Mindenki egy kiállással próbálja majd teljesíteni a távot. Egyes nagycsapatok megpróbálnak majd más gumikkal kvalifikálni a hiperlágy helyett, de ez egy kockázatos stratégia itt.”
„Ha viszont az ultralágyon kvalifikálnak, az nagy előnyt jelenthet.”
Nick Chester, a Renault technikai igazgatója szerint a hiperlágy gumikat nehéz lesz majd kezelni a verseny során, a csütörtöki edzéseken úgy tűnt, „jó két lépéssel” lágyabb ez a keverék az ultralágynál.
„A hiperlágy elég trükkös, mert az első abroncsok szemcsésedhetnek, ha alulkormányzott az autó” – magyarázta.
„Ugyanakkor terheled a hátsó gumikat a kigyorsításokon, szóval szükség lesz némi menedzsmentre az etapok során. Úgy tűnik, két lépésnyi különbség van. Jóval gyorsabb, mint a többi keverék.”
A Pirelli szerint viszont nem sok esély van rá, hogy a Q2-ben sokan megpróbálkoznak majd az ultralágy gumikkal, de persze nem zárják ki ennek lehetőségét sem.
„A degradáció elég jelentős” – mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke.
„Ez nem meglepetés, hiszen a hiperlágy egy igazán lágy vegyület. Láthattuk, hogy az összes csapat dolgozott a beállításokon, hogy kezelje az első gumik szemcsésedését, de a pálya állapotának változása is komoly szerepet játszik. Arra számítunk, hogy szombaton és vasárnap már nem okoz ekkora gondot a szemcsésedés, amikor már vastagabb lesz a gumiréteg az aszfalton.”
„Figyelembe véve a teljesítménykülönbséget a hiperlágy és az ultralágy között, kétlem, hogy bárki is megpróbál majd kvalifikálni az ultralágyon, hacsak nem küszködik valaki túlságosan a szemcsésedéssel, és nem talál megoldást erre a problémára.”
„Ez az egyetlen szituáció, amelyben el tudom képzelni, hogy valaki megpróbál a Q2-ből a Q3-ba jutni az ultralágyakkal, és aztán a versenyen ezeket, illetve a szuperlágyakat használja.”
„Véleményem szerint ez nehéz lesz, de meglátjuk, mi történik szombat délelőtt, a harmadik edzésen, amikor megpróbálják megérteni, miképp változott a pálya, és igyekeznek felkészülni az időmérőre.”