A Honda motorja megszenvedte az új F1-es üzemanyagszabályt

A Forma-1-ben 2022-ben írták elő az E10-es üzemanyag használatát, aminek következtében a gyártóknak alaposan át kellett tervezniük a belső égésű motorjaikat. A Honda megbízhatóságot áldozott a teljesítmény oltárán.

A Forma-1 nagy 2022-es technikai átalakulása során kevés szó esett az erőforrásokról, pedig ezen a területen is történt egy apróbb, de lényeges változás. A tavalyi szezontól a csapatok kötelesek a tíz százalék bioetanolból álló E10-es üzemanyagot használni, aminek következtében a Honda több jelentős problémával is szembesült.

Az új benzinnel a belső égésű motor kisebb teljesítményre volt képes, ezért a mérnökök kényszermegoldásként „feljebb tekerték” a motort, amivel érezhetően csökkent annak megbízhatósága. A Red Bull a szezon során többször is küzdött a problémával, a szezonnyitón például mindkét autója a hajtáslánchoz köthető hiba miatt esett ki a versenyből.

Hirdetés
 

„Mindent megtettünk annak érdekében, hogy az E10-es üzemanyag bevezetésével elveszített teljesítményt visszanyerjük. Ennek következtében a motort érő belső terhelés jelentősen megnőtt, ami erősen befolyásolta a megbízhatóságot. A szezon során számos probléma került felszínre. Azon dolgoztunk, hogy ezeket az idei szezonra kijavítsuk” – árulta el Tetsushi Kakuda, a Honda F1-es projektjének vezetője.

Kakuda szerint a javuló megbízhatósággal a Red Bullnak idén nagyobb stratégiai mozgástere nyílik a versenyeken, így még veszélyesebbek lehetnek a riválisaikra.

„Ha a megbízhatóság javul, azzal több stratégiai döntés és több motorüzemmód válik elérhetővé számukra. A csapattal együttműködve jelenleg is ezen dolgozunk.”

A Hondánál egyébként úgy érzik, a tavalyi szezonra az erőforrás elektromos oldalán is sikerült nagyot fejlődniük. A hőenergia visszanyeréséért felelős rendszerükre kifejezetten büszkék.

„Tavaly nyilvánvaló előnybe kerültünk, különösen az MGU-K energialeadása területén. A beszállítóinkkal közösen azon dolgoztunk, hogy az alkatrészek gyártása és a minőségellenőrzése, valamint az erőforrás összeszerelése során nagyobb precizitást érjünk el.”

Bár a környezetkíméléssel kapcsolatos céljaiból fakadóan a Honda szakembereinek csak egy kis része dolgozik a versenyprogramon, Kakuda szerint minden adott ahhoz, hogy sikeres évet teljesítsenek az F1-ben.

„A HRC Sakura mindent belead az előttünk álló szezonok során, így meggyőződésünk, hogy teljes mértékben készen állunk a héten kezdődő előszezoni tesztre” – tette hozzá a szakember.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Honda motorja megszenvedte az új F1-es üzemanyagszabályt
Wolff a koncepcióváltásról: Egy emeletes buszt is lemásolnánk, feltéve, hogy gyors!
Haraggal váltak el? Hamilton reagált az edzőjével való szakításra!
Perez: Van aggodalom a Red Bullnál is a megbízhatóság miatt
Az Alpine sportigazgatója változtatna az Alonsón is kifogó szabályon

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!