A McLaren szezon második felében nyújtott teljesítménye nagyban függhet majd attól, hogy sikerül-e kihozni a maximumot az istálló rendelkezésére álló csomagból – véli a csapatfőnök, Martin Whitmarsh.
A McLaren szezon második felében nyújtott teljesítménye nagyban függhet majd attól, hogy sikerül-e kihozni a maximumot az istálló rendelkezésére álló csomagból – véli a csapatfőnök, Martin Whitmarsh.
Whitmarsh szerint nincs okuk csalódottságra, hiszen a McLaren jelenleg a második a konstruktőrök világbajnoki tabelláján, és minden lehetőségük megvan arra, hogy a hátralévő nyolc futamon tovább javítsanak eredményeiken.
A csapatfőnök elismerte, a Ferrari remek munkát végzett idén azon a téren, hogy a lehető legjobbat hozza ki autójából – a McLaren hátrányát pedig éppen az okozza, hogy neki ez nem sikerült.
„Az első 11 versenyen nyolcszor indultunk az első sorból, szóval az autó nem lassú, legalábbis az időmérőkön nem.”
„De ez a szezon mindenki számára nehéz – azt kell mondjuk, hogy Fernando és a Ferrari remek munkát végzett eddig: egyrészt a fejlesztések tekintetében, másrészt pedig abban, hogy a lehető legtöbbet hozta ki a csomagból.”
„Mi azonban nem hoztuk ki a legjobbat belőle.”
A McLaren számára nem alakult problémamentesen az év első fele, hiszen a Pirelli gumiabroncsai megnehezítették a csapat dolgát. Whitmarsh elmondta, sikerült fejlődniük a szezon elejéhez képest, azonban nem csak a gumikkal adódott gondja a wokingi istállónak, hiszen ők maguk is elkövettek jó néhány hibát a bokszutcában.
„A gumik igazi kihívást jelentenek. Keményen dolgoztunk ezen a problémán, kis előrelépéseket is tettünk, de ugyanakkor a hibákat is el kell kerülnünk. Mi elkövettünk néhányat, de mindig meg kell szüntetnünk a gondokat, így sikerült fejlődnünk ezen a téren is.”
„Ebben az évben arra kell koncentrálnunk, hogy jól bánjunk a gumikkal. Sikerült javulást elérnünk, de amint a száraz gumikkal a topon vagyunk, akkor kezdődik csak a kihívás az intermediate-ekkel és az extrém esőgumikkal.”
„Azt kell mondjam, hogy Angliában gyorsak voltunk szárazon, az extrém esőgumikon, de rosszul mentünk az intermediate-ekkel. Aztán a következő versenyen, Németországban jók voltunk száraz körülmények között, valamint az interekkel is, de nem szerepeltünk jól az esőgumikon. Szóval nem könnyű, de érdekes kihívást jelent számunkra.”
„Tanulunk és fejlesztjük az autót, de egyik sem történik olyan gyorsan, mint amennyire mi szeretnénk.”
A McLaren hátránya 53 pont a Red Bull mögött a konstruktőrök világbajnoki pontversenyén, míg Hamilton 47 egységgel van lemaradva az élen álló Alonso mögött, és jelenleg a negyedik. A csapatfőnök nem aggódik, számukra ugyanis az a cél, hogy az elkövetkezendő versenyhétvégéken a maximumon teljesítsenek, a többi pedig már nem rajtuk múlik.
„Úgy gondolom, szilárd alapokkal rendelkezünk, és tettünk néhány előrelépést. Még nagyon sok pont gyűjthető, és ez az, amire gondolnunk kell.”
„De nem szabad megszállottan gondolnunk rá. Amit megszállottan kell tennünk, az az, hogy mindent megtegyünk azért, hogy az összes versenyen miénk legyen a leggyorsabb autó, és ne hibázzunk. Meg kell értenünk a gumikat, olyan jól kell beállítani az autót, amennyire csak tudjuk, megfelelően kell teljesítenünk az időmérőkön, valamint eredményesen kell szerepelnünk a versenyeken.”