Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a száguldó cirkusz csapatai egyeztetéseket folytattak arról, hogy azokon a versenyhelyszíneken, ahol egyhetes különbséggel két versenyt is megtartanak, a második futamok rajtsorrendjéről ne hagyományos időmérő edzések, hanem sprintfutamok döntsenek.
Ezeken a rövid szombati versenyeken a világbajnoki tabella fordított sorrendjében álltak volna fel a rajtrácsra a versenyzők.
A Forma-1 csapatainak többsége – köztük a Ferrari és a Red Bull – támogatta a javaslatot, a Mercedes azonban ellenezte, és mivel a szabálymódosításhoz a csapatok egyhangú beleegyezésére van szükség, az új formátumot biztosan nem látjuk idén.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója nemrég három okot is felsorolt, amiért ellenezték a javaslatot. Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója szerint viszont mindez csak maszlag, a Mercedes egész egyszerűen nem akarta veszélybe sodorni versenyképességét.
„Megvizsgáltuk ezt már tavaly, és nem kaptuk meg a támogatást” – mondta Brawn a Motorsport.com című lapnak a fordított rajtrácsos sprintfutamok ötletével kapcsolatban.
„Azt gondoltuk, hogy mivel az idei szezonban bizonyos helyszíneken két versenyhétvégét is le kell bonyolítanunk, ez egy tökéletes ötlet a második versenyre.”
„Szóval Ausztriában, Silverstone-ban, illetve esetleg valahol az év második felében megcsinálhatnánk.”
„De nem tudjuk a Mercedes miatt. Toto elég őszinte volt a meetingen. ’Szerintünk a legversenyképesebb helyzetben vagyunk, a hetedik világbajnoki címre hajtunk, miért adnám fel ezt a lehetőséget? Hiszen ezzel a javaslattal sokkal nehezebb helyzetbe kerülnék’.”
„Én pedig abszolút értem és tiszteletben is tartom. Bárcsak szélesebb látókörű lett volna ebben a kérdésben, de nem volt. És szerintem azok, amikkel előállt, csak ködösítés.”
Brawn egy másik interjúban arról beszélt, a legérdekesebb számára az, hogy a Red Bull, mely csapata az elmúlt években a legversenyképesebb volt Ausztriában, maximálisan támogatta a javaslatot.
„Számomra nagyon érdekes az, hogy akik a leggyorsabbak voltak Ausztriában az elmúlt pár évben – a Red Bull –, ők voltak az egyik legfőbb támogatói az elképzelésnek.”
„Szóval egy kicsit frusztráló a dolog.”
A Forma-1 sportigazgatója szerint a jövőre nézve érdemes lenne átgondolni, hogy valóban szükséges-e minden döntéshez a csapatok egyhangú beleegyezése.
Brawn beszélt arról is, reményei szerint az időjárás a Forma-1 kezére játszik majd, és az egyazon helyszínen megtartandó versenyhétvégéken eltérő körülmények fogadják majd a mezőnyt. Sőt, egyéb ötletek is felmerültek az izgalmak növelésére, például az elérhető gumikeverékek variálása.