Érdekes jelenséget produkál a Mercedes idei versenyautója, ami a mezőny többi konstrukciójához képest jobban viselkedik hűvös időben. Ennek magyarázata az, hogy az autó hátsó tengelye gyorsabban melegíti fel az abroncsokat, ami melegebb időben kifejezetten hátrányos tulajdonság. Andrew Shovlin vezető mérnök szerint ezt nem lesz könnyű kiköszöbölniük.
„Az olyan pályákon nagyon stabilak voltunk, mint például Silverstone. Ausztriában és Budapesten viszont nem ez volt a helyzet. Úgy tűnik, a többiekhez képest mi nagyobb hőmérsékletet generálunk a hátsó kerekeken. Tudjuk, hogy ezen a területen még dolgoznunk kell, de egy ilyen jelenséget egyetlen aerodinamikai fejlesztési csomaggal nem lehet megoldani.”
Felmerülhet a kérdés, vajon az által melegszenek-e jobban a Mercedes abroncsai, hogy az autó túl kevés leszorítóerőt generál, így hajlamosabb a csúszkálásra, de a szakember elvetette ezt az elképzelést.
„A légellenállási mutatót, és ezáltal a leszorítóerő szintjét tekintve minden csapat egy szűk tartomány felé tart. Úgy gondolom, ebben nem térünk el a többiektől, de nyilván ez egy olyan fejlesztési terület, ami további előrelépéseknek adhat teret” – magyarázta a szakember, aki szerint addig fókuszálnak majd a problémára, amíg olyan szintre kerültek vele, amivel már elégedettek.
„Előfordulhat, hogy mechanikai eszközökre van szükség ahhoz, hogy ezt megváltoztassuk, de ugyanez a cél bizonyos sebességtartományokban elérhető egy megfelelő aero-konfigurációval is. Egyelőre nem értjük minden aspektusát annak, hogy mi lehet az eltérésünk a többi csapathoz képest, de minden azon múlik, hogy ebbe az irányba fejlesszünk. Addig fogunk ezzel foglalkozni, amíg meg nem oldottuk” – szögezte le Shovlin.