A Pirelli még 2011-ben lett a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, jelenlegi szerződése pedig 2024 végén jár le. A következő, 2025 és 2027 közötti hároméves ciklusra már kiírták a tendert, és bár hivatalosan ezt nem erősítették meg, nyílt titok, hogy az olasz gyártó mellett a Bridgestone is leadta pályázatát.
Sőt, úgy tudni, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már lényegében deklarálta, hogy mindkét gumigyártó technikailag alkalmas arra, hogy abroncsokkal lássa el az F1-es mezőnyt 2026-tól – így most a Pirelli és a Bridgestone a kereskedelmi és üzleti szempontokat vázolhatja majd fel a Forma-1 vezetőségének. Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke a minap egy interjúban beszélt arról, ők már „elkezdtek gondolkodni a 2026-os” abroncsokon is, ráadásul bizonyították, hogy az elmúlt bő 12 évben méltó partnerei voltak a királykategóriának.
„Mi nemcsak egy beszállító vagyunk, hanem egy partner is. Megbízhatóan teljesítettük a Forma-1 minden kérését” – magyarázta a szakember az Auto Motor und Sport című német lapnak. „Ma már teljesen más autóink vannak, mint 2011-ben. Rengeteget invesztáltunk, és ez csak részben volt látható.”
„De alkalmazkodnunk kellett a fejlesztésünkkel, a gyártási gépekkel, a szélcsatornás abroncsainkkal, illetve a szimulációinkkal is. Ugyanakkor úgy hisszük, hogy a Forma-1 egy kiváló platform ahhoz, hogy csúcstechnológiát fejlesszünk, és szeretnénk folytatni a sportban való szereplésünket.”
Isola rámutatott, az is óriási elkötelezettségről tanúskodik, hogy a Pirelli nem egy, hanem két helyszínen – Törökországban és Romániában – gyártja Forma-1-es abroncsait.
„Mindezt azért, hogy folyamatosan biztosíthassuk az abroncsokat a Forma-1 számára. Ha az egyik gyárban meghibásodás van, a másik még rendelkezésre áll.”
A Pirelli emellett az F1 és az FIA fenntarthatósággal kapcsolatos kívánalmainak is maradéktalanul eleget tesz.
„Mi voltunk az elsők, akik megkapták a három csillagot az FIA-tól. Minden gyárunkban megújuló energiaforrásokból biztosítjuk az elektromosságot. Az abroncsok 95 százalékát az óceánon szállítjuk, és nincs már egyszerhasználatos csomagolásunk. És egyértelmű terveink vannak a jövőre nézve azzal kapcsolatban is, hogy fenntarthatóbb módon hasznosítsuk újra az abroncsokat.”