Bár a csapat továbbra is Hinwilben (Svájc) tartja főhadiszállását, miközben a motorfejlesztések a németországi Neuburgban zajlanak, most harmadik helyszínt is megnyitnak az Egyesült Királyságban, az F1-es „motorsport-völgy” (Motorsport Valley) néven ismert térségben.
Az új központ lehetővé teszi, hogy a Sauber vonzóbbá váljon a brit F1-es szakemberek számára, akik már most is a silverstone-i pálya környékén működő hét másik csapat valamelyikénél dolgoznak. A cél az, hogy a mérnökök és technikai szakemberek az Egyesült Királyságban maradhassanak, anélkül hogy Svájcba kellene költözniük.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
A tervek szerint az új központ már idén nyáron megnyílhat, és az Audi teljes F1-es belépése előtt további kulcsfontosságú személyzetet vonzhat a Sauberhez. A csapat jelenleg több lehetséges helyszínt vizsgál, köztük Bicester, Silverstone és Milton Keynes területén. A projektet Mattia Binotto, a Sauber Motorsport operatív és technikai igazgatója is megerősítette.
HIRDETÉS
„Izgatottan várjuk, hogy mérnöki központot hozzunk létre az Egyesült Királyságban, amely kiegészíti a Hinwilben működő főhadiszállásunkat. Hinwil továbbra is vezető szerepet tölt be a mérnöki munkában és a csapat legnagyobb növekedését fogja jelenteni” — magyarázta az Audi F1-es projektjének vezetője.
„Az Egyesült Királyságba való terjeszkedés lehetőséget biztosít számunkra, hogy közel maradjunk a világ egyik legdinamikusabb motorsport-központjához. Az a célunk, hogy egy erős, együttműködő hálózatot alakítsunk ki Hinwil és az Egyesült Királyság között, amely elősegíti az innovációt és a teljesítményt.”
HIRDETÉS
HIRDETÉS
Az Audi hosszú távú stratégiájának része a csapat bővítése és technikai fejlesztése, az új brit központ pedig nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a Sauber felkészülten várja a német autógyártó teljes F1-es belépését 2026-ban.
Fontos megjegyezni, hogy az új brit központ nem esik bele az FIA által javasolt „költségplafon-kompenzáció” alá, amely a Sauber számára magasabb költséglimitet engedélyezne a svájci működés miatt.
HIRDETÉS
A Sauber régóta hangoztatja, hogy az Egyesült Királyságban és Olaszországban működő csapatokhoz képest jelentősen magasabbak a svájci munkabérek és megélhetési költségek, ami hátrányba hozza őket a költségsapka-rendszerben.
Az FIA egyetértett ezzel az állásponttal, és Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenyzésért felelős divíziójának igazgatója a 2024-es Amerikai Nagydíjon így fogalmazott: „A mi felelősségünk, hogy igazságosak legyünk.”
HIRDETÉS
„Nyilvánvalóvá vált számunkra, hogy egyes országokban a fizetések és a megélhetési költségek sokkal magasabbak. Magam is tapasztalom ezt, hiszen Genfben élek – amikor elmegyek bevásárolni, érzem a különbséget.”
„Úgy láttuk, hogy egy olyan csapat, amely egy magas munkabér-költségű országban, például Svájcban működik, akár 30-40%-kal kevesebb munkaerővel kell, hogy dolgozzon az autón, ami alapvetően igazságtalan helyzetet teremt.”
„Döntésünk lényege, hogy vagy szabályozási védelmet kell nyújtanunk, vagy elfogadjuk azt a helyzetet, amelyben bizonyos csapatok működésképtelenné válnak, és például a Saubernek be kellene zárnia, vagy másik országba kellene költöznie. Ez viszont nem lenne helyes egy világbajnokság szempontjából.”
Az új brit központ létrehozása lehetővé teszi, hogy a Sauber könnyebben vonzzon brit mérnököket és szakembereket, ugyanakkor Hinwil továbbra is az Audi gyári csapatának főhadiszállása marad.
A költségplafon-kompenzáció ügyében az FIA döntése kulcsfontosságú lehet, hiszen az Audi célja, hogy egy versenyképes és fenntartható F1-es csapatot építsen fel. Mivel a Sauber az elmúlt évben a konstruktőri tabella utolsó helyén végzett, az istállónak óriási fejlesztési lépésekre van szüksége ahhoz, hogy az Audi belépésével egy ütőképes csapattá váljon 2026-ra.