Átdolgozták a 2026-os F1-es szabályokat, ilyenek lesznek az új autók - F1VILÁG.HU

Átdolgozták a 2026-os F1-es szabályokat, ilyenek lesznek az új autók

HIRDETÉS
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) legutóbbi ülésén véglegesítette a 2026-os Forma-1-es autókra vonatkozó, átdolgozott szabályzatot, amely jelentős változásokat hoz az új generációs versenygépek terén. A módosításoknak köszönhetően az autók várhatóan 2 másodperccel gyorsabbak lesznek az eredeti tervekhez képest, miközben a csapatok nagyobb szabadságot kaptak az aerodinamikai megoldások terén.
F1 2026

A 2026-os szabályok első verzióját idén júniusban, a Kanadai Nagydíj hétvégéjén mutatta be a sportot irányító testület: az aktív aerodinamikát, kisebb méretű autókat és keskenyebb gumikat tartalmazó tervek nem arattak osztatlan sikert. A csapatok kritizálták az aktív aerodinamika bonyolultságát, a leszorítóerő jelentős csökkenését és a lassabb köridőket.

Az FIA azonban azóta szorosan együttműködött a csapatokkal, hogy javítson a szabályokon. A cél az volt, hogy az új erőforrások teljesítményigénye mellett a köridők közelebb kerüljenek a jelenlegi autókéhoz. A közös munka eredményeként jelentős változtatásokat eszközöltek az aerodinamikai szabályokon, amelyek nemcsak a sebességet, hanem a vezethetőséget is javították.

Az FIA együléses részlegének vezetője, Nikolas Tombazis szerint az új szabályok 50 ponttal növelik a leszorítóerő mértékét az első verzióhoz képest, így az eredetileg tervezett 40%-os csökkenés helyett mindössze 15%-os veszteségről beszélhetünk a mostani versenygépekhez viszonyítva. Mindez azt jelenti, hogy az eredeti tervekhez képest az autók 2 másodperccel gyorsabbak lehetnek majd.

„Ami a teljesítményt illeti, az autókkal elérhető köridő nagyon közel került a jelenlegi autókéhoz” – mondta Tombazis. „Ha nem változtattunk volna június óta, azt gondolom, nagyjából két másodperccel lennénk lassabbak.”

A módosítások között szerepel az első szárny méretének növelése, a diffúzor méretének és pozíciójának módosítása, valamint új aerodinamikai elemek engedélyezése az oldaldobozok és a padlólemez körül. A változtatások a csapatok körében is pozitív fogadtatásra találtak. James Vowles, a Williams csapatfőnöke szerint a nagyobb szabadság lehetőséget ad a csapatok számára, hogy egyedi megoldásokkal dolgozzanak.

„Nagyobb szabadságot kaptunk, és más irányba indulhatunk. Több olyan eszközünk áll rendelkezésünkre, melyekkel irányítani lehet az áramlásokat, ami a leszorítóerő növeléséhez vezet. Jó látni azt, hogy az F1-es csapatok együttműködnek. Lesznek eltérő koncepciók, és ez véleményem szerint jót tesz a sportnak.”

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke ugyancsak elégedettségét fejezte ki a változtatások kapcsán.

„A legfrissebb autógeometriával – főleg aerodinamikai szemszögből – két fő dolgot értünk el: az egyik, hogy sokkal nagyobb lett a leszorítóerő, a másik, hogy nagyobb szabadságot kaptunk. Természetesen örülünk mindkettőnek, mert ez lehetőséget ad a csapatoknak arra, hogy használják a tudásukat és módszereiket.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Átdolgozták a 2026-os F1-es szabályokat, ilyenek lesznek az új autók
Hamilton a Ferrarihoz igazol, de Wolff szerint a barátságuk megmarad
A Honda még hétvégén is erősen lobbizott a Red Bullnál Tsunoda előléptetéséért
Hamilton részletekre való odafigyelése viheti sikerre a Ferrarit

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!