A 2026-os szabályok első verzióját idén júniusban, a Kanadai Nagydíj hétvégéjén mutatta be a sportot irányító testület: az aktív aerodinamikát, kisebb méretű autókat és keskenyebb gumikat tartalmazó tervek nem arattak osztatlan sikert. A csapatok kritizálták az aktív aerodinamika bonyolultságát, a leszorítóerő jelentős csökkenését és a lassabb köridőket.
Az FIA azonban azóta szorosan együttműködött a csapatokkal, hogy javítson a szabályokon. A cél az volt, hogy az új erőforrások teljesítményigénye mellett a köridők közelebb kerüljenek a jelenlegi autókéhoz. A közös munka eredményeként jelentős változtatásokat eszközöltek az aerodinamikai szabályokon, amelyek nemcsak a sebességet, hanem a vezethetőséget is javították.
Az FIA együléses részlegének vezetője, Nikolas Tombazis szerint az új szabályok 50 ponttal növelik a leszorítóerő mértékét az első verzióhoz képest, így az eredetileg tervezett 40%-os csökkenés helyett mindössze 15%-os veszteségről beszélhetünk a mostani versenygépekhez viszonyítva. Mindez azt jelenti, hogy az eredeti tervekhez képest az autók 2 másodperccel gyorsabbak lehetnek majd.
„Ami a teljesítményt illeti, az autókkal elérhető köridő nagyon közel került a jelenlegi autókéhoz” – mondta Tombazis. „Ha nem változtattunk volna június óta, azt gondolom, nagyjából két másodperccel lennénk lassabbak.”
A módosítások között szerepel az első szárny méretének növelése, a diffúzor méretének és pozíciójának módosítása, valamint új aerodinamikai elemek engedélyezése az oldaldobozok és a padlólemez körül. A változtatások a csapatok körében is pozitív fogadtatásra találtak. James Vowles, a Williams csapatfőnöke szerint a nagyobb szabadság lehetőséget ad a csapatok számára, hogy egyedi megoldásokkal dolgozzanak.
„Nagyobb szabadságot kaptunk, és más irányba indulhatunk. Több olyan eszközünk áll rendelkezésünkre, melyekkel irányítani lehet az áramlásokat, ami a leszorítóerő növeléséhez vezet. Jó látni azt, hogy az F1-es csapatok együttműködnek. Lesznek eltérő koncepciók, és ez véleményem szerint jót tesz a sportnak.”
Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke ugyancsak elégedettségét fejezte ki a változtatások kapcsán.
„A legfrissebb autógeometriával – főleg aerodinamikai szemszögből – két fő dolgot értünk el: az egyik, hogy sokkal nagyobb lett a leszorítóerő, a másik, hogy nagyobb szabadságot kaptunk. Természetesen örülünk mindkettőnek, mert ez lehetőséget ad a csapatoknak arra, hogy használják a tudásukat és módszereiket.”