Eifel Nagydíj
TEST T2 BARCELLONA - VENERDÌ 28/02/20  - CHARLES LECLERC 
© Scuderia Ferrari Press Office
Fotó: Scuderia Ferrari
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Az FIA idén is odafigyel a motortrükkökre

Idén is fellép a V6-os erőforrások trükkös használata ellen a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).

A Forma-1 2020-as idénye egy hónap múlva, július első hétvégéjén startol el, a csapatok pedig természetesen már gőzerővel készülnek az idénykezdetre.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig idén is nagyon oda figyel majd arra, hogy a csapatok ne trükközzenek motorjaikkal.

Úgy tudni, legutóbbi technikai direktívájában a testület két területre vonatkozóan adott ki állásfoglalást: az olajégetés, illetve az ERS teljesítményérzékelőit illetően.

Ami az olajégetést illeti, a csapatoknak már így is nehéz dolguk volt, hiszen a 2020-a szabályok szerint 100 km-enként mindössze 0,3 liter olajat égethettek el kvázi üzemanyagként.

Mostani lépésével az FIA fenntartja a jogot arra, hogy szigorú ellenőrzéseket vezessen be annak érdekében, hogy a csapatok ne találják meg a módját annak, hogy megkerüljék ezt a szabályt.

Az energia-visszanyerést tekintve az FIA komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy folyamatosan monitorozza az ERS-rendszerek által visszanyert energiafelhasználást. Ennek érdekében az élcsapatok autóiba egy továbbfejlesztett szenzort telepít az idénykezdet előtt.

Az elmúlt évben főleg a Ferrari volt a figyelem középpontjában a V6-os erőforrásokkal való trükközések kapcsán: az FIA folyamatosan ellenőrizte az olaszok autóit a riválisok gyanúit követően. A csapat végül „egy bizalmas megállapodást” kötött a szövetséggel, ami nagy felháborodást váltott ki a riválisok között.

Az FIA később lényegében elismerte, azt gyanította, hogy a Ferrari trükközik motorjával, ám bizonyítani nem tudta, így végül egy „visszatartó erejű egyezséget” kötött a maranellói istállóval.

Az FIA új technikai direktívájában részletesen tisztázza az üzemanyag-áramlás mérésének metodikáját is a középső motortartományban, hogy megbizonyosodjon arról, a csapatok nem trükköznek ezen a téren sem.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!