Az időmérős tempó a McLaren sikerének kulcsa

A McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe úgy véli, a wokingi gárda időmérős remeklése kulcsszerepet játszott abban, hogy Lewis Hamilton és Jenson Button nyerni tudott a legutóbbi három versenyen.


A McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe úgy véli, a wokingi gárda időmérős remeklése kulcsszerepet játszott abban, hogy Lewis Hamilton és Jenson Button nyerni tudott a legutóbbi három versenyen.

Hamilton Magyarországon és Olaszországban, Button pedig Belgiumban tudott futamot nyerni, a McLaren tehát fantasztikus formában várhatja a bajnokság következő állomását, a Szingapúri Nagydíjat.

A legutóbbi négy versenyt az a pilóta nyerte meg, aki a pole-ból rajtolt, sőt, két futam kivételével mindig az állhatott fel a dobogó legfelső fokára idén, aki az első sorból vágott neki a viadalnak.

Paddy Lowe szerint ez optimizmussal töltheti el a McLarent, hiszen a wokingi gárda idén egy körön rendkívül erős.

„Érdekesség, hogy van egy tendencia arra vonatkozóan, hogy az ember sokkal jobban tudja kezelni az autót, jobban tud bánni a gumikkal, ha az élről rajtol” – mondta a technikai igazgató a Vodafone McLaren Mercedes telefonos sajtókonferenciáján.

„Szóval feljegyeztük ezt magunknak, és lehet, hogy emiatt bizonyos dolgokat másképp csinálunk majd.”

„Bizonyos területeken hatással lehetünk a versenytempó, illetve az időmérős tempó közti különbsége. A legtöbb területen nem, ahol viszont igen, azokon el tudjuk végezni a szükséges számításokat, melyek alapján aztán megköthetjük a megfelelő kompromisszumokat. A legfrissebb statisztikák azt mutatják, hogy az egykörös tempó felé húzás valamivel jobb, mint vártuk, vagy mint azt a többiek várták.”

Lowe hozzátette, jó pozícióból várhatják a folytatást, hiszen míg tavaly rendszerint hátrányból kezdhettek neki a versenyeknek – a Red Bull ugyanis nyers tempó tekintetében dominált –, addig idén jó esélyük van arra, hogy a legtöbb futamon az első sorból startolhatnak.

„Nagyszerű helyzetben vagyunk most, hiszen momentán jók vagyunk az időmérő edzéseken. Ez pedig egyértelmű előnyökkel jár, mivel a versenytempónk alapvetően gyengébb. Tavaly ennek az ellenkezője volt a helyzet, a versenytempónk volt nagyon erős, az időmérőn viszont rendre alulmaradtunk a Red Bull-lal szemben – ez pedig nehéz helyzetbe sodort minket.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS