A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli tett közzé néhány statisztikai adatot a minap – eszerint tavaly 599 előzést jegyeztek az idény során, idén viszont 785-öt, ami azt jelenti, hogy 31 százalékkal volt több előzés a 2022-es bajnoki évad során.
„Úgy gondolom, ez egy nagyon jó szám, több mint 30%” – fogalmazott Mario Isola, az olasz gumigyártó F1-es főnöke. „Ezek tények, nem túlzásról beszélünk.”
A szakember beszélt arról is, a pilótáknak kevesebbet kellett idén menedzselni a gumikat, ami szintén elősegítette a szorosabb versenyzést.
„Alapvetően elmondható, hogy sokkal kevesebb gumimenedzsmentre volt szükség. A versenyzőknek lehetőségük volt arra, hogy jobban nyomják, ezért fordult elő sok versenyen az, hogy ugyanabban a körben oda-vissza előzgették egymást.”
„Természetesen a DRS sokat segít ebben, de ez ugyanígy volt a korábbi években is. De nemcsak az előzések száma az, ami megmutatja nekünk, hogy jó idényünk volt. Sok versenyen láthattuk, hogy nemcsak az élen, hanem a középmezőnyben is 2-3 autó is harcolt egymással. Előzgették egymást, próbálták kihasználni a lehetőségeket, vagy a másik hibáját az előzésre, és nemcsak egy kanyaron át nyomták, hanem három, négy, vagy öt körön át.”
„Ez a legnagyobb különbség, amit idén láttam a korábbi évekhez képest. Nem volt könnyű, de lehetséges volt az új generációs F1-es autókkal. Nemcsak a gumikon múlt. Habár az abroncsok is segítettek ebben, szóval elégedett vagyok.”