Az ezüstnyilak nehezen kezdték a 2022-es szezont, az első versenyeken ugyanis jelentős fejtörést okozott a mérnököknek – no meg persze a versenyzőknek is – a W13-as kódjelű versenygép pattogó mozgása. A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon aztán sikerült jelentősen enyhíteni mindezt, aminek köszönhetően az autóban rejlő potenciál is megmutatkozhatott. A csapat szerint megfelezték lemaradásukat a Red Bullhoz és a Mercedeshez képest, így nagyon optimistán várják a soron következő versenyeket.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto szerint viszont érdemes rámutatni, hogy a 3. helyen célba érő George Russell bő félperces hátránnyal [egészen pontosan 32,927 másodperces lemaradással] futott be a versenyt megnyerő Max Verstappenhez képest. A szakembert a Ferrari tavalyi teljesítményére emlékezteti az ezüstnyilak mostani szereplése.
„Gratulálok nekik, mert összekapták magukat, és sikerült javítaniuk az autó tempóján” – fogalmazott a szakember a Sky Sports F1 televíziónak, ugyanakkor rámutatott, a Mercedes még így sem tudta megközelíteni a topcsapatok tempóját.
„Az időmérőn 7 tizedes hátrányban voltak egy kvalifikációs körön, és ez egy rövid pálya. A futamon 30 másodperccel, vagy annál is többel a Red Bull mögött értek célba. Charles-hoz mérve 40 másodperc is lehetett volna. 40 másodperc 66 kör alatt azt jelenti, hogy körönként 6-7 tizeddel voltak lassabbak. Márpedig 6-7 tized még mindig jelentős különbség. Mint a Ferrari tavaly.”
Binotto persze tudja, a Ferrari sem lehet elégedett, hiszen Charles Lecles az élről esett ki Barcelonában, a szakember ugyanakkor azt mondja, minden okuk megvan arra, hogy optimistán várják a folytatást.
„Muszáj optimistának maradnunk, a csapat számára pedig összességében ez egy pozitív hétvége volt. Fejlesztésekkel érkeztünk, az autó gyors volt, és egy fantasztikus rajtelsőséget szereztünk” – mondta a szakember.
„Emellett pedig a versenytemónk is nagyszerű volt, és miután pár versenyen elkezdtünk küszködni a gumikopással és a magas degradációval, ezúttal igazán gyorsak voltunk. A lágy gumikon rajtoltunk, és nem szabad elfelejteni, hogy bár ez talán előny volt, a közepes keverékű gumikkal kapcsolatban is nagyon erős visszajelzéseket kaptunk a versenyzőktől, és szerintem ez pozitívum.”
A Ferrari egyébként hétfőn megerősítette, sikerült kideríteniük, mi okozta Charles Leclerc vasárnapi, barcelonai kiesését. Erről bővebben az alábbi cikkben olvashatsz.