Mattia Binotto szerint a Mercedes az Amerikai Nagydíjat követően a Mexikói Nagydíjon is kellően gyors volt a futamgyőzelemhez, ám a csapat mindkét esetben rossz stratégiát választott, így Max Verstappennek ajándékozva az első helyet. Ezzel lényegében elégtételt vett Toto Wolff csapatvezetőn, aki a Magyar Nagydíjon élesen kritizálta a Ferrari döntéseit.
„Magyarországon minket kritizáltak. Általában kritikával illetnek, amikor valamiben tévedünk” – fogalmazott Binotto, majd rátért a konkrét helyzet latolgatására. „A Mercedes Austinban is egy potenciális futamgyőzelmet veszíthetett el a rossz gumistratégiával. Úgy tűnik, nem csak mi vagyunk képesek hibázni.”
A Ferrari autója nagyon nem érezte jól magát a ritka mexikói levegőben, mindenesetre Binotto úgy látja, a stratégiával jó munkát végeztek. Hamar felismerték, hogy az abroncsok a vártnál jóval kevésbé fogynak, így hatékonyan váltottak egykiállásos stratégiára.
„Láttuk, hogy a lágyak alig kopnak, így az egykiállásos lágy-közepes stratégiára váltottunk. Meg kellett bizonyosodnunk róla, hogy kíméletesen bánunk az abroncsokkal, így talán ez is közrejátszott a gyenge tempónkban. Mindenesetre hisszük, hogy ez volt a jó gumistratégia.”
A verseny egy szakaszában hallhattuk, hogy a csapat a C tervet latolgatta Charles Leclerc-rel. Ez kétkiállásos stratégiát jelentett, amivel Binotto szerint Leclerc túl sok pozíciót veszített volna.
„Az egykiállásos volt a fő tervünk, és úgy gondolom, ez volt a megfelelő ezen a versenyen” – tette hozzá.