Csak egy napot tesztelhetnek az aktív versenyzők

Német sajtóértesülések szerint csupán egy napot tesztelhetnek majd az aktív versenyzők a július 17-19. között esedékes fiatal pilóták tesztjén, Silverstone-ban, így tehát az ifjú tehetségek is pályára gurulhatnak majd.



Német sajtóértesülések szerint csupán egy napot tesztelhetnek majd az aktív versenyzők a július 17-19. között esedékes fiatal pilóták tesztjén, Silverstone-ban.

Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a kaotikus Brit Nagydíjat követően úgy határozott, a fiatalok háromnapos tesztjén a csapatok aktív versenyzőiket is autóba ültethetik, ám ők kizárólag csak az abroncsokon dolgozhatnak.

Ezt követően a Ferrari meg is erősítette, a tesztprogramot teljes egészében Fernando Alonsóval és Felipe Massával hajtják végre, az Auto Motor und Sport című német szaklap értesülései szerint azonban erre mégsem lesz esélye a patinás olasz istállónak.

A Sport Munkacsoport szerdai ülésén ugyanis megállapodás született arról, hogy az aktív versenyzők csupán egy napon át róhatják a köröket, a maradék két napon fiatal tehetségeket kell autóba ültetni. Szóba került az is, hogy egy nappal kibővítik a tesztprogramot – ezt főképp a Ferrari szerette volna –, ám végül elutasították a javaslatot, mondván, a kiscsapatoknak nincsenek meg a megfelelő forrásaik minderre.

A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli a következő hetekben két privát tesztet is lebonyolít majd – az egyiket a Paul Ricardon, a másikat pedig Barcelonában. Az AMuS értesülései szerint mindkét teszten két-két csapat vesz majd részt. Hogy pontosan mely alakulatok, azt egyelőre még nem tudni, ám sejthető, hogy a nagycsapatok közül kerülnek ki ezek, az egyenként 1000 kilométeres gyakorlásokon ugyanis a Pirelli kizárólag 2011-es versenyautót használhat.

A szerdai meetingen szóba kerültek a 2014-es előkészületek is. A német szaklap úgy tudja, a Pirelli mindenképp szeretné, ha egy aktuális versenyautóval folytathatná gumitesztjeit a következő évadban, az idei versenygépek ugyanis már közel sem lesznek annyira reprezentatívak az új turbómotorok érkezése miatt.

Az FIA, a csapatok, valamint a Pirelli képviselői a Nürburgringen egyeztettek a nyolc idényközi tesztnapról is. Néhány – anyagilag gyengébb lábakon álló – csapat szerette volna, ha egy-egy tesztnapot négyórás szélcsatornás teszttel helyettesíthet – ezt a javaslatot a Ferrari és a Red Bull azonban elutasította. Az energiaital-gyárosok azzal érveltek, egy négyórás szélcsatornában elvégzett tesztnek nagyobb jelentősége van, mint egy egésznapos pályatesztnek.

Érdekesség, hogy a címvédő gárdánál nemrég úgy nyilatkoztak, a pályateszteket semmi sem pótolhatja, és ha a Mercedes helyett ők teszteltek volna 1000 km-t a Pirellivel, egy másodperccel gyorsult volna autójuk.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Lépj be a paddockba! Ez történik Barcelonában!