Az olasz gumigyártó a pénteki nyitóedzés, valamint időmérő után végezte el szokásos analízisét a használt abroncsokon, és miután gyanús sérüléseket vett észre, azonnal jelentette az esetet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). Végül intézkedéseket hoztak annak érdekében, hogy csökkentsék a problémák előfordulásának valószínűségét: a 12-es és 13-as kanyarokban például beljebb vitték a pályahatárokat, hogy a versenyzők ne használják azokat a kerékvetőket, melyek a Pirelli szerint felelősek lehetnek a meghibásodásokért.
A gyártó a szombati sprintnapot követően újabb elemzéseket végzett, ezek eredményeiről pedig hamarosan, egészen pontosan 13 órától számolnak be a Forma-1 csapatainak. Ezt követően születik majd döntés arról, hogy a mai versenyen lesz-e szükség kötelezően előírt kerékcserékre és etaphosszokra – ahogyan azt előjelezték tegnap.
Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke elárulta, pontosan milyen jellegű problémák ütötték fel a fejüket.
„Ha belevágok a gumiba, és megmutatom azt a részt, nem látsz rajta sérülést. Annyira kicsi, hogy nyilvánvalóan csak mikroszkóp alatt találtuk meg a sérülést. Szóval nem egy olyan problémáról van szó, amire azt mondjuk, hogy srácok, figyeljetek oda, mert komoly gondunk van. Ez egy kiváltó dolog, egy jelzés, de nyilvánvalóan nem hagyhatjuk figyelmen kívül. Az elemzéseink után ezért is jelentettem, amit találtunk” – magyarázta a szakember.
A Pirellinél azt gyanítják, az idei évre átdolgozott, piramis formájú kerékvetők olyan szinten „kalapálják” az abroncsokat, hogy azok gyakorlatilag megsérülhetnek.
„Hogy elmagyarázzam kevésbé technikai, de inkább világosabb módon a dolgot, olyan, mintha fognánk egy kalapácsot, aminek piramis formájú a hegye, és elkezdenénk ütni jó hosszan, másodpercenként 100-szor a gumi oldalfalát” – folytatta Isola. „A keverék a leggyengébb rész. Ott van a karkasz húrja, ami textilből van, és sokkal ellenállóbb. Szóval nem anyagfáradás kérdése. Anyagfáradásról akkor beszélünk, amikor maga a szerkezet fárad el, és maga a húr is érintett.”
„Ebben az esetben a szerkezettel nincs problémánk. Csupán arról van szó, hogy egy ismétlődő behatás éri az oldalfalat, ami hatással van a keverék ellenállóságára, lokálisan ott, ahol a húr van.”
Az olasz gumigyártó F1-es főnöke azt mondja, a probléma csak az olyan abroncsok esetében ütötte fel a fejét, melyek több mint 20 kört tettek meg a pályán.