Bahreini Nagydíj

Drámai különbség lehet a Pirelli gumijai között Indiában

Drámai különbség lehet a Pirelli gumijai között Indiában

A hétvégi Indiai Nagydíjnak új gumistratégiával vág neki a Forma-1- be idén visszatért Pirelli, melytől a gyártó azt várja, eredményes lesz, így 2012-ben akár rendszeresen alkalmazhatja majd.


A hétvégi Indiai Nagydíjnak új gumistratégiával vág neki a Forma-1- be idén visszatért Pirelli, melytől a gyártó azt várja, eredményes lesz, így 2012-ben akár rendszeresen alkalmazhatja majd.

A szezon eddig eltelt részében a Forma-1 csapatai öt garnitúra abroncsot kaptak a lágyabb keverékből, míg hatot a keményebből, ez utóbbiból azonban szinte kivétel nélkül minden hétvégén megmaradt alakulatonként egy-egy szett.

A Pirelli szeretne véget vetni a gumipazarlásnak, így hétvégén, Indiában megfordítja a dolgot, tehát a lágyabb (opciós) keverékből kapnak többet a csapatok.

A gyártó motorsport-igazgatója, Paul Hembery szerint a döntés eredménye komoly hatással lehet majd a 2012-es esztendőre is.

„Szándékosan döntöttünk a konzervatív gumiválasztás mellett, mert egy új versenypálya esetében soha nem tudhatjuk, milyen versenykörülményekkel találkozunk majd” – magyarázta a szakember a csere okát.

„Viszont úgy gondoljuk, hogy a csapatok inkább a lágyabb keverékkel dolgoznak majd, elsősorban azért, mert egy garnitúrával több áll majd rendelkezésükre pénteken. Ez segíthet nekünk a jövő évben használatos gumistratégiákat illetően is, különösen úgy, hogy a lágyabb keverék rendkívül tartósnak bizonyult eddig.”

A Hispania versenyzője, Narain Karthikeyan úgy véli, sebesség tekintetében drámai különbség mutatkozik majd a kemény és a lágy abroncsok között Indiában.

„Óriási lesz a különbség a köridőket illetően a kemény és a lágy gumik között, akár meghaladhatja a két másodpercet is” – fogalmazott az Indiában ismét rajthoz álló versenyző.

„Arra számítok, hogy a csapatok a lehető legkevesebbszer használják majd a kemény gumikat, talán egy csak rövid utolsó etapra a versenyen.”

Paul Hembery egyetértett a HRT pilótájával, és hozzátette: „Még túl korai a bokszkiállások számáról beszélni, de meglehetősen jelentős különbség lesz a két vegyület között.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!