A maranellói gárda tavaly a 3. helyen zárta a konstruktőri bajnokságot, 2022-ben pedig természetesen szeretne visszatérni a győztesek útjára, és újra világbajnoki címekért akar harcolni.
A Ferrari a többi csapathoz hasonlóan gőzerővel dolgozik új versenyautóján, melyet február közepén mutatnak majd be a nagyközönségnek. Úgy tudjuk, az új versenygép már teljesítette is a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelező, frontális töréstesztjét.
A Scuderia tavaly a 2020-as idényhez képest rendkívül nagyot lépett előre, az új szabályoknak köszönhetően pedig lehetőség kínálkozhat a további felzárkózásra. Laurent Mekies azonban jól tudja, nem lesz egyszerű dolguk.
„Persze fejleszteniük kellett 2021-ben is. Viszont hihetetlen szervezetekről beszélünk, elég csak az eredményeket nézni, hogy ezt lássuk” – mondta a Ferrari sportigazgatója, amikor arról kérdezték, a Mercedes és a Red Bull 2021-es bajnoki küzdelme mennyire lehet előny számukra idén.
„Épp emiatt egy másodpercig sem becsülném alá a képességeiket a tekintetben, hogy nagyszerű autót tudnak építeni 2022-re. Igen, többet kellett költeniük 2021-ben, de ha megnézzük azokat az eredményeket, amiket elértek az elmúlt 10 évben, akkor azt gondolom, nagyon naivak lennénk, ha azt gondolnánk, könnyű lesz felzárkózni.”
„Hiszen mégiscsak faragnunk kell a hátrányunkon. A 2022-es számokat mi magunkhoz képest nézzük, ha pedig az, ahol tartunk, X tizedmásodperccel lassabb, mint ezek a srácok, akkor még ezt a hátrányt is le kell faragnunk. Szóval nem aggódnék én annyira miattuk.”
A Ferrari egyébként már korábban jelezte, idei versenyautóján bőven lesznek innovatív megoldások – úgy a karosszériát, mint az erőforrást tekintve. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff arra számít, 2022-ben a Ferrarival is számolniuk kell.
Az olasz csapat utoljára 2018-ban harcolhatott a bajnoki címért, a konstruktőri elsőséget utoljára 2008-ban, az egyéni trófeát 2007-ben hódította el Kimi Räikkönen révén.