Fontos döntések születtek a Forma-1 szabályairól!

TEST T2 BARCELLONA - VENERDÌ 28/02/20 - CHARLES LECLERC © Scuderia Ferrari Press Office
Fotó: Scuderia Ferrari
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) szerdai ülésén számos, a Forma-1 jövőjét érintő kérdésben hozott döntést, melyekkel biztosítani igyekszik a sportág hosszú távú jövőjét a koronavírus-járvány okozta krízist követően.

A 2021-re tervezett jelentős szabályváltozások elnapolásáról már március végén döntés született, a Forma-1 csapatai pedig a héten számos egyéb, a technikai- és sportszabályzatot egyaránt érintő kérdésben egyhangúlag megállapodtak – ezeket pedig a WMSC szerdai ülésén ratifikálta.

FEJLESZTÉSEK BEFAGYASZTÁSA

Döntés született arról, hogy számos komponens fejlesztését befagyasztják a következő szezonra, így az F1 csapatai 2021-ben is az idei kasztnikat, váltókat és ütközési struktúrákat használják majd számos egyéb mechanikai komponens mellett. Bevezetnek egy zsetonrendszert, mellyel korlátozott számú módosításokat lehet majd végrehajtani az adott istálló igényei szerint.

Limitálták a 2020-as idényre az erőforrások fejlesztését is, 2021-re pedig egyszerűsítik a padlólemez hátsó kerekeke előtti részét, hogy kordában tartsák a leszorítóerő-növekedést a következő idényre – erre főképp azért van szükség, mert az F1 csapatai jövőre is ugyanazokat az abroncsokat használják majd, amiket már a tavalyi évben is.

Ahogyan arról korábban az F1Világ.hu is beszámolt, a versenyautók minimumsúlyát 746 kg-ról 749 kg-ra növelik.

MÓDOSÍTÁSOK A SPORTSZABÁLYZATBAN IS

Nemcsak a technikai, hanem a sportszabályzat bizonyos pontjai is változnak, külön rendelkezéseket hoznak például a „zárt” és „nyitott” eseményekre, függően attól, hogy az adott versenyhétvégén nézők látogathatják-e a versenypályát.

A gumiszabályok tekintetében is történtek módosítások a 2020-as évre: a második szabadedzéseken lehetőség lesz gumitesztekre szükség esetén.

Költségcsökkentés céljából korlátozzák az aerodinamikai teszteket (ATR), valamint szigorítanak az erőforrások próbapados tesztjeinek szabályain is. Az aerodinamikai tesztekre vonatkozóan ráadásul 2021-re további szigorításokat vezetnek be, és érvénybe léptetnek egy hendikeprendszert is az adott istálló bajnokságban elfoglalt pozícióját tekintve. Magyarán, amelyik csapat gyengébben szerepel a szezon során, az többet fejleszthet majd versenyautóján.

145 MILLIÓ DOLLÁROS LIMIT

A Motorsport Világtanács emellett jóváhagyta a csapatok azon megállapodását, miszerint a jövő évben bevezetésre kerülő költségplafon mértékét 145 millió dollárban határozzák meg. Ezt aztán 2022-ben 140 millióra csökkentik, 2023 és 2025 között 135 millió dolláros éves limit lesz érvényben.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az F1-es Osztrák Nagydíj TV-közvetítései!