Bár az AlphaTauri vezetősége előzetesen leggyakrabban a középmezőny elejét tűzi ki elérendő célként a szezonok előtt, idén távol vannak még a rendszeres pontszerzéstől is. Gasly és Yuki Tsunoda eddig 27 egységet gyűjtött össze a csapat számára, amely ezzel csupán a 8. helyen áll a konstruktőri tabellán a nyári szünetben.
Gasly most felfedte, mekkora is a baj technikailag az istálló idei autójával – nagyon kevés helyszín van ugyanis, ahol az AT03-as hatékonyan működik.
„A lassú kanyarokból álló pályákon, mint amilyen Monaco vagy Baku, jobbak vagyunk. Baku volt eddig a legjobb hétvégénk, hiszen ott egyetlen kanyart sem kell negyedik fokozatban venni, mindegyik másodikban vagy harmadikban történik, ami nekünk jobban megfelel. De amint közepes- vagy nagysebességű kanyarokkal szembesülünk, elkezdődnek a problémáink, ami esetünkben csúszkálást jelent – vagy erős alulkormányzottság jelentkezik, vagy egyszerűen mind a négy keréken elszáll a tapadás” – mondta az olasz Motorsportnak Gasly, akinek Bakuban sikerült is idei legjobb eredményét, egy ötödik helyet elérnie.
De ezt is komoly fájdalmak árán tette a francia. Mint azt az Azeri Nagydíj hétvégéjén más pilóták esetében is láttuk, a főváros utcáinak egyenetlen aszfaltján intenzíven jelentkezett a szívóhatás által kiváltott pattogás, ami miatt Gasly a futamot követően egy kórházat is kénytelen volt meglátogatni.
„Baku volt a legrosszabb az összes pálya közül. Az autónkat rendkívül alacsonyra kell állítani ahhoz, hogy versenyképes legyen, azon a pályán pedig nagyon-nagyon sok huppanó van. Olyannyira megviselte a hátam, hogy a hétvégét követően el kellett végeztetnem egy MRI-vizsgálatot, hogy meggyőződjek róla, minden csigolyám rendben van. Az esetünkben a probléma mértéke mindenképpen függ a pálya milyenségétől” – fogalmazott a francia.
A következő versenyhétvégétől, a Belga Nagydíjtól kezdve életbe lép az FIA szabályozása az autók pattogásának mértékére, ami George Russell szerint valóban segítéségére lehet a problémával leginkább szembesülő csapatok számára.