Lewis Hamilton és George Russell is alaposan kivette a részét a Mercedes fejlesztéseiben – erről nyilatkozott a Forma-1-es csapat pályamenti mérnökigazgatója, Andrew Shovlin. A Mercedes mély gödörbe zuhant a 2022-es technikai szabályok megérkeztekor, és több mint két évre volt szüksége ahhoz, hogy ismét futamgyőzelemre képes autót fejlesszen ki. A problémás időszak során a csapat két pilótája közül rendre George Russell volt az eredményesebb, ami a szakember szerint abból fakadt, hogy Hamilton vezetési stílusának kevésbé kedveztek az új szabályok.
„Eleinte Lewis számára nehezebben kezelhető volt az autó. Az egyik terület, amelyen az autóval fejlődtünk, az a beállításoké. Most már képesek vagyunk az első szabadedzésen olyan beállításokat lefektetni, amely megfelelő alapot nyújt a tempó növelésére és a finomhangolásra. Ez rendkívüli módon segíti a hétvégéinket.”
„Az év korábbi szakaszaiban kisebb módosításokat hajtottunk végre, de aztán hirtelen elszállt az autó egyensúlya, aminek következtében sokat küszködtünk. Emellett szerintem valóban igaz, hogy George-hoz képest Lewis nehezebben talált jó beállításokat” – tekintett vissza.
A Mercedes és Hamilton is tisztában van azzal, hogy az aktuális generációs autók és gumik nem fekszenek teljesen a pilóta vezetési stílusának, ugyanis féktávon nem tudja kihozni belőlük a maximumot. Azonban a Mercedes aktuális autója kapcsán ő és Russell is hasonló kívánságokat fogalmazott meg.
„Ezekhez a gumikhoz bizonyos vezetési stílusok illenek, de azt vesszük észre, hogy a két pilóta beállításai között sosincs túl nagy eltérés. Szóval amikor az autó megfelelő tartományban van, akkor hasonló dolgok működnek mindkettejük számára” – magyarázta a szakember, aki kiemelte, hogy Hamilton és Russell rendszeresen összedolgozik azért, hogy csapatszinten jobb eredményekre legyenek képesek.
„A szabadedzések között azt tanulmányozzák, a másik pilóta mit hogyan csinál, és hol lehetne javulni. Korábban egyikük sem akart azon a szinten lenni, ahol épp tartottunk, de különböző kísérleti beállításokkal és vezetési stílusokkal képesek voltak egymást segíteni. Összességében csapatként tudunk fejlődni, és így működik egy kétversenyzős alakulat.”
Shovlin arra is kitért, az év első felében a Mercedest rendkívül frusztrálta az, hogy közel érezte magát az élmezőnyhöz, az eredményeken azonban ez nem látszott.
„Az ötödik, hatodik, hetedik helyeken végeztünk, miközben azt láttuk, hogy egy tizedmásodperc javulás három helyezést jelentett volna. Szóval sikerült fejlődnünk, ezért vagyunk képesek most a dobogón végezni. Akárhogy is, a pilóták mindig segítenek nekünk kitalálni, mi legyen a következő lépés, és mire lenne érdemes erőforrásokat fordítani. Ez nem változott, csak sokkal szórakoztatóbb az egész, amikor az autó gyors.”