Azt követően, hogy képtelen volt felvenni a harcot ellenfeleivel, és csak az ötödik helyen végzett a szombati időmérőn Monzában, Lewis Hamilton úgy gondolja, hogy rosszul döntöttek, mikor az F-csatorna nélküli csomag mellett tették le voksukat a reggeli edzésen.
Azt követően, hogy képtelen volt felvenni a harcot ellenfeleivel, és csak az ötödik helyen végzett a szombati időmérőn Monzában, Lewis Hamilton úgy gondolja, hogy rosszul döntöttek, mikor az F-csatorna nélküli csomag mellett tették le voksukat a reggeli edzésen.
Csapattársával, Jenson Buttonnal ellentétben, aki a második helyen végzett és több mint fél másodperccel volt gyorsabb nála a délutáni edzésen, Hamilton az alacsonyabb leszorítóerős csomagot választotta, ami nem tartalmazta az F-csatornát.
|
Ez pedig hibás döntésnek bizonyult, mert bár az egyenesekben nagyobb végsebességre volt képes az MP4/25-ös modell, a kis leszorítóerő miatt instabil volt a kanyarokban, ezért az egyenesekben megszerzett némi előny egy pillanat alatt elillant a technikásabb részeken.
„Azt gondolom, hogy ez komoly kihatással volt az eredményre” – mondta Hamilton, mikor az F-csatornáról kérdezték a riporterek Monzában. „Elég csalódott vagyok, azt gondoltam, hogy az ötödik helynél előrébbről indulhatok.”
„Az alacsony leszorítóerős csomag mellett döntöttünk, ami nem tartalmazta az F-csatornát, és az autó mindenhol csúszkált, így mindkét gumikeveréken szenvedtem, hiszen az alacsony leszorítóerő miatt alig volt tapadásom.”
„Rosszul döntöttünk, hibáztunk, de nagyon keményen fogunk hajtani a vasárnapi versenyen.”
Hamilton azt is elmondta, hogy utolsó mért köre nem sikerült a legjobban, ugyanis túlságosan közel ment Mark Webberhez, így a Red Bull szélárnyékában még kisebb volt autója leszorítóereje, ami tovább rontott a helyzeten a kanyarokban.
Bár az idei évben a McLaren általában jobban teljesített a versenyen, mint az időmérőn, a brit pilóta elmondta, hogy nem számít komoly áttörésre a vasárnapi futamon.
„Nem hiszem, hogy előnyben vagyunk” – mondta. „Bízom abban, hogy elég gyorsak leszünk az egyenesekben a többiekhez képest a holnapi versenyen, aminek köszönhetően közel mehetünk majd hozzájuk, de azok a srácok, akiknek nagyobb a leszorítóerejük, sokkal gyorsabbak lesznek a kanyarokban, így a két dolog kiegyenlíti egymást.”