Jövőre már hűtik a versenyzőket az F1-es autókban, az újoncoknak 2026-ban lehet külön sprintfutamuk - F1VILÁG.HU

Jövőre már hűtik a versenyzőket az F1-es autókban, az újoncoknak 2026-ban lehet külön sprintfutamuk

HIRDETÉS
Szerdán idén ötödik alkalommal ülésezett a Forma-1 Bizottsága — a genfi értekezleten számos, a sportág jövőjét érintő kérdésben történtek intézkedések.
MARINA BAY STREET CIRCUIT, SINGAPORE - SEPTEMBER 22: Lando Norris, McLaren MCL38, leads Max Verstappen, Red Bull Racing RB20, Sir Lewis Hamilton, Mercedes F1 W15, George Russell, Mercedes F1 W15, and the rest of the field at the start during the Singapore GP at Marina Bay Street Circuit on Sunday September 22, 2024 in Singapore, Singapore. (Photo by Steven Tee / LAT Images)

A találkozót a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) együléses versenyzéssel foglalkozó divíziójának vezetője, Nikolas Tombazis, valamint a Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali vezényelte le.

Az érintettek — köztük természetesen a csapatok képviselői — közösen döntöttek arról, hogy számos technikai változtatást bevezetnek 2025-ben, köztük a versenyzők hűtésére szolgáló eszközöket, hogy a pilóták hatékonyan meg tudjanak birkózni az olyan extrém körülményekkel, mint amilyenekkel a tavalyi Katari Nagydíjon találkoztak.

Kezdetben az volt a terv, hogy egy egyszerű klímarendszert telepítenek a versenyautókba, és bár a végleges technikai részletek még nem ismertek, úgy tudni, az FIA, az F1 és a csapatok által elfogadott rendszerhez végül nem lesz szükség klímaegységre. A rendszer használatát csak extrém hőségben teszi majd kötelezővé az FIA, az autók minimumsúlyát pedig ennek megfelelően megnövelik majd szükség esetén.

Az F1 Bizottságának szerdai ülésén egyeztetéseket folytattak egy, a Sao Pauló-i Nagydíj kapcsán felmerült problémáról is, mégpedig arról, hogy a jövőben változtatnak a rajtfelállás meghatározására vonatkozó protokollon, így gyakorlatilag „összerázzák” majd a mezőnyt abban az esetben, ha valaki végül nem tud elindulni a versenyen, így a rajtkockáját nem kell majd üresen hagyni a griden.

De egyeztetések folytak az újonc versenyzők számára tervezett sprintfutamról is: a terv jelenleg az, hogy 2025-ben tovább folytatják a koncepció kidolgozását, hogy egy évvel később, 2026-ban már meg is valósuljon az elképzelés.

De a svájci értekezleten egyeztetések folytak a 2025-ös pénzügyi szabályok finomításáról, valamint a 2026-os regulákról is — utóbbi kapcsán pedig sikerült jelentős előrelépéseket tenni. Az A-szekció — amely célja egy egységes keretrendszer létrehozása a későbbi szekciókhoz — várhatóan a Motorsport Világtanács (WMSC) jövő évi első ülésén kerül bemutatásra.

A B-szekcióban a sportszabályzat módosításai nemi szempontból semleges nyelvezetet fognak tartalmazni, kiemelve az FIA elkötelezettségét az átfogó befogadás iránt.

A bizottságot tájékoztatták a technikai szabályozással (C-szekció) kapcsolatos fejleményekről is, ez várhatóan a WMSC következő ülésére készül el. A teljesítményszint kezdeti szintjével kapcsolatos fő célkitűzések valószínűleg elérhetőek lesznek. A pénzügyi szabályozásra (D szekció) vonatkozóan megvitatták a titoktartási rendelkezések megerősítésére irányuló intézkedéseket a vizsgálatok és egyéb eljárási ügyek során.

Az F1 Bizottságának döntéseit a Motorsport Világtanács (WMSC) ratifikálja majd következő soros ülésén.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Jövőre már hűtik a versenyzőket az F1-es autókban, az újoncoknak 2026-ban lehet külön sprintfutamuk
Horner: Nem felejtettük otthon a megfelelő hátsó szárnyunkat!
Russell az élen, Verstappen csak 5. az utolsó vegasi edzésen
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!