A találkozót a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) együléses versenyzéssel foglalkozó divíziójának vezetője, Nikolas Tombazis, valamint a Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali vezényelte le.
Az érintettek — köztük természetesen a csapatok képviselői — közösen döntöttek arról, hogy számos technikai változtatást bevezetnek 2025-ben, köztük a versenyzők hűtésére szolgáló eszközöket, hogy a pilóták hatékonyan meg tudjanak birkózni az olyan extrém körülményekkel, mint amilyenekkel a tavalyi Katari Nagydíjon találkoztak.
Kezdetben az volt a terv, hogy egy egyszerű klímarendszert telepítenek a versenyautókba, és bár a végleges technikai részletek még nem ismertek, úgy tudni, az FIA, az F1 és a csapatok által elfogadott rendszerhez végül nem lesz szükség klímaegységre. A rendszer használatát csak extrém hőségben teszi majd kötelezővé az FIA, az autók minimumsúlyát pedig ennek megfelelően megnövelik majd szükség esetén.
Az F1 Bizottságának szerdai ülésén egyeztetéseket folytattak egy, a Sao Pauló-i Nagydíj kapcsán felmerült problémáról is, mégpedig arról, hogy a jövőben változtatnak a rajtfelállás meghatározására vonatkozó protokollon, így gyakorlatilag „összerázzák” majd a mezőnyt abban az esetben, ha valaki végül nem tud elindulni a versenyen, így a rajtkockáját nem kell majd üresen hagyni a griden.
De egyeztetések folytak az újonc versenyzők számára tervezett sprintfutamról is: a terv jelenleg az, hogy 2025-ben tovább folytatják a koncepció kidolgozását, hogy egy évvel később, 2026-ban már meg is valósuljon az elképzelés.
De a svájci értekezleten egyeztetések folytak a 2025-ös pénzügyi szabályok finomításáról, valamint a 2026-os regulákról is — utóbbi kapcsán pedig sikerült jelentős előrelépéseket tenni. Az A-szekció — amely célja egy egységes keretrendszer létrehozása a későbbi szekciókhoz — várhatóan a Motorsport Világtanács (WMSC) jövő évi első ülésén kerül bemutatásra.
A B-szekcióban a sportszabályzat módosításai nemi szempontból semleges nyelvezetet fognak tartalmazni, kiemelve az FIA elkötelezettségét az átfogó befogadás iránt.
A bizottságot tájékoztatták a technikai szabályozással (C-szekció) kapcsolatos fejleményekről is, ez várhatóan a WMSC következő ülésére készül el. A teljesítményszint kezdeti szintjével kapcsolatos fő célkitűzések valószínűleg elérhetőek lesznek. A pénzügyi szabályozásra (D szekció) vonatkozóan megvitatták a titoktartási rendelkezések megerősítésére irányuló intézkedéseket a vizsgálatok és egyéb eljárási ügyek során.
Az F1 Bizottságának döntéseit a Motorsport Világtanács (WMSC) ratifikálja majd következő soros ülésén.