Júliusban szavazhatnak az F1-ben a gumimelegítők betiltásáról - F1VILÁG.HU

Júliusban szavazhatnak az F1-ben a gumimelegítők betiltásáról

HIRDETÉS
A júliusi Brit Nagydíjat követően szavaznak majd arról a Forma-1-ben, hogy 2024-től betiltsák-e a gumimelegítő paplanok használatát.
Zhou Guanyu (CHN) Alfa Romeo F1 Team C39.
Formula One Testing, Day Two, Friday 24th February 2023. Sakhir, Bahrain.Guanyu Zhou
HIRDETÉS

Már jó ideje döntés született arról, hogy a száguldó cirkuszban 2024-től szeretnének teljesen megszabadulni a gumimelegítőktől, az eredeti tervek szerint pedig idén szigorítottak is volna azok használatán – végül azonban másképp határoztak, a versenyzők ugyanis nem voltak elragadtatva az ötlettől.

A Pirelli viszont továbbra is törekszik arra, hogy olyan abroncsokat gyártson, melyeknek nincs szükségük előmelegítésre, a Brit Nagydíj után pedig a csapatok, az FIA és a FOM szavazni is fognak a kérdésről.

„A silverstone-i az egyik olyan verseny, melyet követően van egy kétnapos tesztünk” – mondta Mario Isola, a Pirelli motorsport-főnöke. „Az elképzelés az, hogy Silverstone után kielemezzük az adatokat, és a csapatokkal, az FIA-val és az F1-gyel együtt analizáljuk a helyzetet. És aztán eldöntjük, hogy el tudjuk-e érni ezt a célt 2024-re, vagy szükséges inkább elhalasztani.”

A nemrég publikált szabályzat szerint a kérdésben legkésőbb július 31-ig kell szavazni, ehhez pedig egyszerű többségre van szükség, de ha a 10-ből 5 istálló megszavazza a változtatást, akkor életbe léphet az új regula.

„Nem igazán vannak tiszta érzéseim a dologgal kapcsolatban, és őszintén szólva nehéz megjósolni” – mondta Isola. „Azt gondolom, mindenki számára a fenntarthatóság az irány, de senki nem akar ártani a show-nak. Nem akarom azt mondani, hogy ez egy lehetetlen cél, hiszen nem az. De nagyon nagy kihívás.”

A szakember beszélt arról is, ha betiltják a paplanok használatát, akkor új keverékekre lesz szükség.

„Olyan keverékeket kell gyártanunk, melyek 20 és 120 fok közötti tartományban működnek, máskülönben vagy lassan melegednek be, vagy túlhevülnek. És a megnövekedő nyomás miatt új gumiszerkezetre is szükség lesz.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Következő cikk