Már jó ideje döntés született arról, hogy a száguldó cirkuszban 2024-től szeretnének teljesen megszabadulni a gumimelegítőktől, az eredeti tervek szerint pedig idén szigorítottak is volna azok használatán – végül azonban másképp határoztak, a versenyzők ugyanis nem voltak elragadtatva az ötlettől.
A Pirelli viszont továbbra is törekszik arra, hogy olyan abroncsokat gyártson, melyeknek nincs szükségük előmelegítésre, a Brit Nagydíj után pedig a csapatok, az FIA és a FOM szavazni is fognak a kérdésről.
„A silverstone-i az egyik olyan verseny, melyet követően van egy kétnapos tesztünk” – mondta Mario Isola, a Pirelli motorsport-főnöke. „Az elképzelés az, hogy Silverstone után kielemezzük az adatokat, és a csapatokkal, az FIA-val és az F1-gyel együtt analizáljuk a helyzetet. És aztán eldöntjük, hogy el tudjuk-e érni ezt a célt 2024-re, vagy szükséges inkább elhalasztani.”
A nemrég publikált szabályzat szerint a kérdésben legkésőbb július 31-ig kell szavazni, ehhez pedig egyszerű többségre van szükség, de ha a 10-ből 5 istálló megszavazza a változtatást, akkor életbe léphet az új regula.
„Nem igazán vannak tiszta érzéseim a dologgal kapcsolatban, és őszintén szólva nehéz megjósolni” – mondta Isola. „Azt gondolom, mindenki számára a fenntarthatóság az irány, de senki nem akar ártani a show-nak. Nem akarom azt mondani, hogy ez egy lehetetlen cél, hiszen nem az. De nagyon nagy kihívás.”
A szakember beszélt arról is, ha betiltják a paplanok használatát, akkor új keverékekre lesz szükség.
„Olyan keverékeket kell gyártanunk, melyek 20 és 120 fok közötti tartományban működnek, máskülönben vagy lassan melegednek be, vagy túlhevülnek. És a megnövekedő nyomás miatt új gumiszerkezetre is szükség lesz.”