A 2022-es szezonban teljesen átalakultak a Forma-1-es versenyautók: a szabályváltoztatások célja az volt, hogy a versenyzők könnyebben tudják követni egymást, ezáltal pedig növeljék az előzések számát. Az első két verseny alapján az új regulákkal elérték a célokat, szemmel látható ugyanis, hogy a versenyzők könnyebben tudnak egymás mögött autózni. A versenyzők szerint azonban továbbra is szükség van a DRS-rendszerre, máskülönben ugyanis továbbra is nehéz lenne előzni.
„Szerintem a DRS-nek maradnia kell egyelőre, máskülönben nagyon unalmasak lennének a versenyek” – mondta Charles Leclerc. „Bár tavalyhoz képest idén könnyebb követni egymást, ami egy nagyon pozitív lépés, továbbra is azt gondolom, ez még nem elég ahhoz, hogy megszabaduljunk a DRS-től.”
„Ez is része a versenyzésnek, és ami azt illeti, én nagyon élvezem. Minden versenyző védekezési és előzési stratégiájának része, egyszerűen hozzá tartozik a versenyzéshez jelenleg.”
A Red Bull versenyzője, a Dzsiddában győztes Max Verstappen ugyancsak arról beszélt, az állítható hátsó szárny nélkül nem lett volna esélye Leclerc-rel szemben.
„Ha nem lett volna DRS-em, soha nem előztem volna. Szerintem még mindig túl érzékenyek az autók. És természetesen vannak pályák, amiken könnyebb előzni a másikat. De szerintem jelenleg az a helyzet, hogy ha nem lenne DRS, második lettem volna ma” – mondta a holland, aki beszélt arról is, bár a talajhatás miatt az új autókkal valóban könnyebb követni egy másik versenygépet, vannak még olyan elemei a szabályoknak, amik megnehezítik a küzdelmeket.
„Az autókkal most jobb követni egymást, egyszerűen csak a gumikon múlik. Míg a kemény keverékkel közelebb tudtunk kerülni, a többi keverék – és ez pályától függ – szétesett. Amint követtél egy autót néhány körig, elkezdek elfogyni. És az autók súlya is nehézséget okoz a gumik szempontjából. Szóval ez olyasvalami, amit meg kell vizsgálnunk a jövőben.”
A Ferrari másik versenyzője, Carlos Sainz szerint a DRS hatékonyságát viszont mindenképpen meg kell vizsgálni, az ugyanis elég erőteljes volt Szaúd-Arábiában.
„DRS nélkül majdhogynem lehetetlen előzni nappaliban” – mondta a spanyol. „Ami javult, az az autó kiszámíthatósága, miközben követünk egy másikat. Sokkal kiszámíthatóbb az egyensúly, és képesek vagyunk közelebb maradni a kanyarokban.”
„De anélkül a 3-4 tized nélkül, amit a DRS autó minden egyesben, lehetetlen lenne előzni. Már csak azért is, mert a szélárnyékhatás alacsonyabb, mint tavaly. Meg kell fontolnunk, hogy a DRS-hatást egy kicsit csökkentjük, csak annyira, hogy ne legyenek akkora különbségek, mint amiket ma látunk, melyek miatt néhány előzés talán túl könnyűnek tűnik.”