Leclerc a 3. helyről vágott neki a hungaroringi versenynek, és joggal bízott abban, hogy a győzelemért csatázhat majd, a Ferrari versenytempója ugyanis igencsak ütőképesnek mutatkozott a pénteki szabadedzéseken.
A monacói versenyző elnyújtotta a verseny első etapját, így csapattársa, Carlos Sainz elé tudott kerülni, majd George Russellt is megelőzte a pályán. Amikor azonban Max Verstappen másodszor is a bokszba hajtott közepes keverékű gumikért, a Ferrari is kihívta Leclerc-t, autójára pedig a kemény keverékű abroncsokat szerelték. Mint kiderült, ez hatalmas hiba volt, a verseny pedig kicsúszott a fiatal pilóta kezei közül, és a gyötrelmek után csak a 6. helyen ért célba, hiszen harmadszor is ki kellett állnia, ezúttal már lágy gumikért.
„Világossá tettem, hogy szeretnék elmenni [a második etapban], ameddig csak lehet, de nagyon hamar kiálltunk kemény gumikért, és nem értem, hogy miért” – mondta a monacói. „Szerintem a második etap lehetett volna hosszabb. Az első etapban a megfelelő pillanatban álltunk ki, és abszolút jó döntést hoztunk. De nem tudom, a második etapot miért rövidítettük le.”
„Meggyőződésem, hogy azért döntöttünk így, mert nyomás alá helyeztek bennünket, de szerintem nem szabadott volna reagálnunk erre, mert utána elindult a hógolyó-hatás, és sokkal többet veszítettünk, mint kellett volna.”
„Nyilvánvalóan frusztráló egy ilyen verseny, és jobban kell teljesítenünk ennél. Az ember folyamatosan azt érzi, hogy történik valami – legyen szó a megbízhatóságról, a hibákról, bármiről. Jobban össze kell raknunk a hétvégéket.”
„A következő néhány napot arra használjuk majd, hogy újraindítsuk magunkat, de nyilván ki fogjuk elemezni, és megpróbáljuk megérteni, miben kell jobbnak lennünk, vagy mit csinálhatnánk jobban, mert ez rendkívül fontos.”
Leclerc hozzátette, nem gondolja úgy, hogy a hűvösebb időjárást kell okolniuk, a többi keverék ugyanis jól működött autóján.
„Nem gondolom, mert a tempónk nagyon jó volt a közepes keverékkel. Azzal a gumival erősek voltunk, nagyon jól mentünk, de aztán a kemény keverékkel minden tempónk elszállt, szóval eggyel többször álltunk ki, mint mindenki más, több mint 20 másodpercet veszítettünk, plusz ott van még az az 5-6 kör, amikor körönként egy másodperccel lassabbak voltunk. Ez rengeteg idő.”
„Azt gondolom, helyes döntés volt a közepes keverékkel rajtolni. És szerintem a verseny fordulópontja az volt, amikor kiálltunk keményekért. Sajnálatos, hogy nem sikerült jobb eredményt elérnünk, mert az autó jó volt, és erős tempót tudtunk diktálni a közepes keverékkel. Sajnos a kemények egyszerűen nem működtek ilyen körülmények között.”
„Most ki kell derítenünk, mit csinálhattunk volna jobban, fel kell töltenünk az akkumulátorainkat a szünetben, és készen kell állnunk a harcra az idény második felében.”