A Las Vegas-i időmérő edzést követően több pilóta is csalódottságának adott hangot a Forma-1 legújabb pályájának vonalvezetésével kapcsolatban. A rendkívül friss, bitumenes felületű aszfalton a pilóták nehezen tudják optimális tartományban tartani az abroncsaikat, ráadásul a tapadást sem találják megfelelőnek. Erről Daniel Ricciardo beszélt egy interjúban.
„Szerintem az útfelület az egyik, amit a mezőny nem igazán kedvel. Nehéz kérdés ez, hiszen közútról van szó. Mi azt szeretnénk, ha kicsit jobban hasonlítana a szaúdi aszfalthoz, ami egy utcai pálya szintjéhez képest igazán jó típusú. Összességében ez egy jó helyszín, de a csúszós felületet nem kedvelem” – magyarázta az ausztrál.
Hasonló álláspontot fogalmazott meg a pilóták szövetségének elnökeként George Russell, aki a szaúdi aszfaltot aranystandardként emlegette.
„Az aszfaltot tekintve Dzsidda a mérce. Évek óta ezt hangsúlyozzuk. Voltunk már több olyan új vagy újraaszfaltozott helyszínen, ahol nagyon gyenge volt a tapadás, és csak egyetlen ív létezett. Dzsiddában az egész aszfaltcsík nagyon jó tapadással bír. Ott nagyszerű munkát végeztek, és mi mindenhol ezt szeretnénk tapasztalni.”
A Pirelli motorsportért felelős vezetője azonban elárulta, a dzsiddai aszfalthoz hasonló minőség miért nem érhető el bármelyik utcai helyszínen.
„Dzsiddában nagy nyomású vízsugárral kezelték az aszfaltot. Lényegében mesterségesen három-öt évvel öregítették. A felső bitumenes réteget eltávolítva teljesen más képet ad az aszfalt. Ezt itt nem tehették meg, hiszen közútról van szó, aminek meg kell felelnie bizonyos paramétereknek. Szóval ha így kezelték volna, az a verseny után problémákat okozna” – szögezte le Mario Isola.