Az Autosport című brit szaklap értesülései szerint a Forma-1 motorgyártói, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a minap megállapodtak abban, hogy a jövő évre nem szigorodnak majd a motorfejlesztési regulák.
Az Autosport című brit szaklap értesülései szerint a Forma-1 motorgyártói, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a minap megállapodtak abban, hogy a jövő évre nem szigorodnak majd a motorfejlesztési regulák.
A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint az elérhető fejlesztési zsetonok száma 2016-ra 32-ről 25-re csökkent volna, az erőforrások homologizálását pedig február végén meg kellett volna ejteni, ráadásul az FIA azt is megtiltotta, hogy korábbi specifikációjú motort használjanak a csapatok.
A Forma-1 motorgyártói, a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda a minap Genfben ültek össze az FIA képviselőivel – köztük Jean Todttal –, és a hírek szerint megállapodtak abban, hogy nem szigorítanak a regulákon.
Ennek megfelelően tehát jövőre is 32 fejlesztési zsetont használhatnak fel a gyártók, és azokat a területeken, melyeket az eredeti tervek szerint tiltólistára tettek volna, továbbra is szabadon lehet fejleszteni.
A döntés komoly segítséget jelenthet a jelenleg küszködő Renault-nak és Hondának, akik így jövőre idény közben is dolgozhatnak majd erőforrásaik jobbá tételén.
Úgy tudni, a jelenlévők abban is megállapodtak, hogy az FIA által nemrég nyilvánosságra hozott szabályt, miszerint a gyártók nem adhatnak régebbi specifikációjú motort partnercsapatainak – mint tette azt a Ferrari a Manor esetében idén –, szintén elvetették.
Az Autosport úgy tudja, alternatív motorok sem érkeznek a Forma-1-be, bár Bernie Ecclestone korábban úgy fogalmazott, akár a V8-as erőforrások is visszatérhetnek a királykategóriába.
A Genfben elfogadott szabályokat az F1 Bizottsága hagyhatja jóvá következő ülésén, az új regulákat pedig a Motorsport Világtanács (WMSC) ratifikálhatja.