Ahogyan arról az F1Világ.hu már beszámolt, a Red Bull és a Forma-1-ből év végén távozó Honda között megszületett a megállapodás, így az osztrák istálló és testvércsapata, az AlphaTauri 2021 után is a japánok erőforrásait használhatja majd.
Ehhez viszont elengedhetetlen lenne, hogy a Forma-1-ben 2022-től befagyasszák a motorfejlesztéseket. Erről ma szavaznak majd a királykategória csapatai.
|
Dr. Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója a német RTL-nek nyilatkozva azt mondta, bizakodóan várja a hétfői egyeztetést.
„Arra számítok, hogy jól alakul majd számunkra” – mondta. „Már eleve van egy költségvetési plafon a működési költségekre, illetve a versenyzői fizetésekre vonatkozóan – az egyetlen dolog, ami nincs korlátozva, az a motorokra vonatkozó költség. Szóval teljesen logikus lenne, hogy a dolgok ebbe az irányba menjenek tovább.”
Marko hozzátette, „többé-kevésbé” már van megegyezés a motorfejlesztések befagyasztásával kapcsolatban, ám fontos, hogy legyen egyfajta „védőháló”, hogy ne fordulhasson elő az, hogy a motorteljesítmények közti különbségeket is befagyasztják.
„Például, ha valaki 2 százalékkal a legmagasabb lóerőértéken kívülre kerül. De erre még van idő. A legfontosabb a befagyasztás lenne” – mondta Marko. „Hogy rendezzük a költségekkel kapcsolatos kérdéseket, és megtarthassuk, illetve tovább használhassuk magunktól a Honda motorjait.”
Marko világossá tette, nem opció számukra, hogy újra összeállnak egy másik gyártóval – például a Renault-val.
„Ha motort veszel, olyasvalamit kapsz, amit a gyártó igényeinek megfelelően terveztek. Középtávon szükséged van a saját motorodra, vagy pedig egy motorpartnerre, hogy sikeres legyél. Azt gondolom, a döntés, hogy mi magunktól csinálnánk ezt, bátor volt – és jelentős financiális beruházással jár. De az új motorszabályok [amik várhatóan 2025-ben érkeznek – a szerk.] esetében már lesz költséglimit, és sokkal egyszerűbbek lesznek, ami megadja számunkra a függetlenséget, amire szükségünk van, hogy sikeresek legyünk a jövőben is.”