Ahogyan arról korábban az F1Világ.hu már beszámolt, Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója elárulta, megszületett a megállapodás köztük és a Honda között, így a japán gyártó év végi kivonulása után is az ő erőforrásaikat használnák a Forma-1-ben.
Ehhez azonban az kellene, hogy a motorfejlesztéseket befagyasszák a száguldó cirkuszban: erről várhatóan ma voksolnak majd az F1 csapatai.
„Mindent tisztáztunk. Elérkezett a pillanat. Mindenki a startvonalon áll. Ám addig nincs megállapodás, amíg nincs írásos dokumentum az FIA-tól, hogy a motorfejlesztések is leállnak” – mondta Helmut Marko. „Az FIA döntésére várunk. A megfelelő pontosítást jövő héten meg kell tenni.”
A szakember az Auto Motor und Sport című lapnak nyilatkozva hozzátette, nem zsarolni próbálják az FIA-t és az F1 vezetőségét, de a Red Bull jövője múlhat a motorbefagyasztáson.
„Van egy költségvetési plafon. Egyeztetünk a szigorításokról és a versenyzői fizetések csökkentéséről. Csak a motorokkal kapcsolatban lesz továbbra is minden szabad…”
„És úgy áll a helyzet, hogy az új motorszabályokat előrehoznánk 2025-re. Sajnos a jelenlegi motorok nagyon költségesek. Szóval nincs értelme annak, hogy még többet invesztáljunk bele.”
„Az F1 szempontjából is világos, hogy ez az értelmes döntés. A motorbefagyasztás a legfontosabb dolog.”
Marko világossá tette, ha nem tudnak egyezségre jutni, a Red Bull Racing és az AlphaTauri F1-es jövője veszélybe kerülhet.
„Ez azt jelentené, hogy a Red Bullnak drasztikusan újra kell gondolnia az F1-es helyzetet. Ez nem zsarolás. Ennek van értelme, financiális okai vannak. A motorbefagyasztás az egyetlen mód, hogy ezekkel a nem szerencsés erőforrásokkal folytassuk.”
Arra a kérdésre, hogy van-e B-tervük, Marko hozzátette: „Nem, nincs.”