Jövőre jelentősen megváltoznak a Forma-1 technikai szabályai, ez pedig azt jelenti, hogy a versenyautók is teljesen átalakulnak majd. A csapatok természetesen már gőzerővel dolgoznak új modelljeiken, azokat azonban a pilóták egyelőre csak a szimulátorban próbálhatták ki.
A McLaren ifjú titánja, Lando Norri nemrégiben azt mondta, az első benyomása az, hogy az új konstrukciót „nem olyan kellemes” vezetni, mint az idei autót.
A Ferrari spanyol pilótája, Carlos Sainz sokat körözött már a 2022-es autóval a csapat maranellói szimulátorában, szerinte Norris véleménye nem egyedülálló.
Amikor a Motorsport.com című internetes lap arról kérdezte Sainzot, osztja-e Norris véleményét a jövő évi autókkal kapcsolatban, így felelt: „Ez a millió dolláros kérdés a paddockban is.”
„Tudjuk, milyen érzés vezetni az autóinkat, és versenyzők között folyik az értekezés arról, hogy ’a tiéteket vezetni milyen érzés?’”.
„Azt hiszem, egyfajta tendencia kezd kialakulni a paddockban, és a versenyzők mindannyian abba az irányba húzunk, hogy ’wow, teljesen más, és nagyon messze áll attól, ahol most tartunk, és amilyen érzés vezetni a mostani autót’.”
Miközben az idei autók leszorítóerejének nagy részét az aerodinamika adja, az új szabályoknak megfelelően 2022-től már főleg a talajhatásra kell támaszkodniuk a mérnököknek. Ez pedig teljesen megváltoztatja a versenygépek vezethetőségét, főleg a kanyarokban.
„Nagy változás lesz, és magunk közt talán kezdjük elfogadni, hogy jelentős átalakulásra kell számítanunk” – mondta Sainz.
„És a paddockban egyre inkább kezd ebbe az irányba menni a pletyka, anélkül, hogy bármit is mondanék az autóval kapcsolatban, hiszen nem beszélhetek róla.”
Sainz azt mondja, már az év eleje óta dolgozik a 2022-es autón a szimulátorban, a Ferrari ugyanis rendkívül nagy figyelmet szentel az új projektnek.
„Január vagy február óta vezetem már, jó néhányszor volt rá alkalmam. Legutóbb múlt héten. És miután teszteltük a Pirellivel is a gumikat, megpróbáltuk megnézni a gumimodellt is, próbáltuk feltenni az autóra.”
„Rengeteg munkát fektettünk a 2022-es projektbe, amennyire csak tud, az egész gyár ezen dolgozik. Gőzerővel nyomjuk, a Ferrarinál remek lehetőségként tekintünk erre.”
„Hogy nyerni fogunk-e, vagy sem? Ez már más kérdés. De az akarat, a munkaórák, a szándék kétségkívül megvan. És persze a versenyzők részéről is, hiszen én magam is jó néhányszor vezettem már a szimulátorban idén.”