Változik a biztonsági autós szabály az F1-ben - F1VILÁG.HU

Változik a biztonsági autós szabály az F1-ben

HIRDETÉS

Az FIA megerősítette, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő Brit Nagydíjtól változni fognak a biztonsági autós periódusra vonatkozó szabályok, miután komoly botrány tört ki két héttel ezelőtt Valenciában.


Az FIA megerősítette, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő Brit Nagydíjtól változni fognak a biztonsági autós periódusra vonatkozó szabályok, miután komoly botrány tört ki két héttel ezelőtt Valenciában.

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting szerdán találkozott a csapatok képviselőivel Silverstone-ban, ahol megvitatták az elmúlt versenyen történteket, és közösen megbeszélték, hogy milyen intézkedésekkel lehetne elkerülni az ilyen és ehhez hasonló eseteket a jövőben.

Számos ötlet felmerült, köztük az is, hogy a korábbi gyakorlatnak megfelelően zárják be a boxutcát a biztonsági autó beküldésekor, hiszen amúgy sincs már tankolás a verseny közben, ami miatt korábban törölték a szabályt.

Végül azonban nem ez az öltet lett a befutó. A csapatok vezetői abban egyeztek meg, hogy lassítsák le még jobban a versenyzőket a biztonsági autós fázisban.

Az eddigi szabály azt mondta ki, hogy egy átlagos köridő 120%-án belülre nem lehet kerülni a biztonsági autó mögött, azonban az irányító testület megerősítette, hogy változtat ezen, és a jövőben a biztonsági autó sebessége lesz a mérvadó.

A lassabb delta idővel pedig elkerülhető lesz, hogy bárki is előnybe kerüljön azzal, hogy a biztonsági autó előtt halad, és nem tartja fel senki, hiszen neki sem szabad gyorsabban haladnia, mint a már felsorakozott versenyzőknek, tehát a különbségek befagynak.

A szövetség továbbá nem feledkezett meg azokról a pilótákról sem, akik arra panaszkodtak az elmúlt versenyt követően, hogy már a pálya utolsó kanyarjaiban voltak, mikor beküldték a biztonsági autót, így csak abban az esetben maradtak volna a limit idő fölött, ha rátaposnak a fékre, ami viszont felettébb veszélyes lett volna.

Ezért az új szabályba az is bekerült, hogy azok a pilóták, akik az utolsó 200 méterét teljesítik aktuális körüknek, mikor pályára küldik a biztonsági autót, mentesülnek a sebességlimit alól, és csak a következő teljes körükön kell lelassítaniuk.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!