A pole pozícióból idén negyedszer Charles Leclerc vághatott neki a versenynek, mellette ott sorakozott a világbajnoki címvédő Max Verstappen. A második rajtsorban Carlos Sainz és George Russell, míg a harmadikban Sergio Perez és Lewis Hamilton foglalhatott helyet. A Forma-1 mezőnyét nagy hőség fogadta Barcelonában, így a gumikezelés kulcsfontosságúnak ígérkezett az idei világbajnokság hatodik versenyén.
A RAJT
Lewis Hamilton a közepes keverékű gumikkal vágott neki a versenynek, mindenki más a lágy abroncsokat választotta az első etapra. Charles Leclerc szépen kapta el a rajt pillanatát, visszaverte Verstappen támadásait, a hazai közönsége előtt versenyző Sainz azonban nem remekelt a nyitókörben: George Russell-lel és Sergio Perezzel szemben is pozíciót veszített. A 4-es kanyar előtt Kevin Magnussen támadta Hamiltont, a dán nagyon agresszív volt, a két autó pedig összeütközött. Magnussen a sóderágyba csúszott, de folytatni tudta, míg a hétszeres világbajnok egy defekt után a bokszba kényszerült. Mick Schumacher első köre viszont jól sikerült, a német a 6. helyre jött fel.
Fernando Alonso motorcsere miatt csak a mezőny végéről rajtolhatott, a 7. körben azonban már Sebastian Vettelt előzte meg, és jött fel a 13. helyre.
SAINZ ÉS VERSTAPPEN HIBÁZIK!
Eközben Carlos Sainz a barcelonai pálya 4-es kanyarjában hibázott és a sóderágyba csúszott. A spanyol szerencsére folytatni tudta, ám visszaesett a 11. helyre. A 9. körben Verstappen ugyanott hibázott, ahol Sainz, a sóderágyból ő is vissza tudott evickélni, de visszacsúszott a 4. helyre.
A 2. helyre így George Russell jöhetett fel, akit keményen támadott Sergio Perez, a páros mögött pedig Verstappen próbált felzárkózni.
A 11. körben Sainz hajtott a bokszba, a második etapra a közepes keverékű abroncsokat kapta. A Red Bullnál közben úgy döntöttek, Perez engedje el maga mellett Verstappent, így a holland indíthatott támadást Russell ellen.
A 13. kör végén Russell és Verstappen egyszerre álltak ki kerékcserére, a sorrend azonban nem változott közöttük. Mindketten a közepes keverékű gumikkal folytatták a versenyt. Sergio Perez a 18. körben érkezett a bokszba, a mexikói a 4. helyre érkezett vissza, jó néhány másodperccel lemaradva Russelltől és Verstappentől.
Verstappen nem bírt Russell-lel, a dolgát nagyon megnehezítette, hogy versenyautójának DRS-rendszere hol működött, hol nem. Az élen kényelmes előnyben autózó Leclerc a 21. kör végén érkezett a bokszba, és egy rendkívül gyors kerékcsere után az első helyre érkezett vissza.
A 24. körben Verstappen agresszíven elkezdte támadni Russellt a célegyenesben, a brit azonban keményen védte pozícióját, és meg is tartotta a 2. helyet.
LECLERC AZ ÉLRŐL ESIK KI!
A 27. körben Charles Leclerc Ferrarija motorhiba miatt lelassult, a monacói pedig kénytelen volt feladni a versenyt. A vb-éllovas az élről esett ki, 1 körrel később pedig Verstappent a 2. helyről a bokszba hívták új lágy abroncsokért. Leclerc kiesése után Russell vette át a vezetést. A 31. körben a frissebb gumikkal támadó Perez egy határozott manőverrel megelőzte a Mercedes-pilótát a célegyenes végén, és átvette a vezetést.
A 36. körben Russell utolsó kerékcseréjét ejtette meg, így Verstappen feljött a 2. helyre. A holland hátránya 5 másodperc volt csapattársa mögött. Perez egy körrel később, a 37. körben állt ki a bokszba, így Verstappen került az élre.
A holland a 44. körben hajtott ki utoljára kerékcserére, a verseny hajrájára a közepes keverékű abroncsokat kapta. A vb-címvédő visszajött a 2. helyre, alig több mint 5 másodperccel volt lemaradva Sergio Pereztől. Verstappen a 49. körben érte utol Perezt, a mexikói pedig a csapat utasítására nem is harcolt csapattársával, aki így újra az élre került. Az 51. körben Russell is kiállt kerékcserére, így a 3. helyre Valtteri Bottas jött előre az Alfa Romeóval. A finn nem sokáig maradt ebben a pozícióban, Russell ugyanis a friss gumikkal simán elment mellette. Russell kiállása után Perez is megejthette harmadik kerékcseréjét, így a futam utolsó köreiben ő is rámehetett a leggyorsabb körre.
Néhány körrel a leintés előtt Carlos Sainz és Lewis Hamilton is könnyedén elment a gumikkal már egyre jobban küszködő Bottas mellett. A 60. körben Lewis Hamilton viszonylag simán megelőzte Sainzot, így a hétszeres világbajnok a mezőny végéről a 4. helyre küzdötte fel magát.
A Mercedes autóiban azonban fogytán volt az üzemanyag a futam végére, így mindkét pilótát megkérték arra, hogy amennyire csak lehet, vegyenek vissza a tempóból. Sainz így az utolsó előtti körben vissza tudta előzni Hamiltont.
VERSTAPPEN GYŐZ, ÁTVESZI A VEZETÉST ÖSSZETETTBEN
A szezon hatodik versenyét végül a vb-címvédő Max Verstappen nyerte meg csapattársa Sergio Perez, valamint a Mercedesszel remeklő George Russell előtt. A 4. helyen Carlos Sainz ért célba Lewis Hamiltont, Valtteri Bottast és Esteban Ocont megelőzve. A top 10-ben Lando Norris, Fernando Alonso és Yuki Tsunoda végzett még.
Győzelmének köszönhetően Max Verstappen az összetettben is átvette a vezetést, a Red Bull pedig ugyancsak az élre állt a konstruktőrök versenyében.
A Forma-1-es világbajnokság jövő hétvégén folytatódik a Monacói Nagydíjjal.
A Spanyol Nagydíj végeredménye: