Friss hírek

Villeneuve: Az F1 hibája, hogy a rajongókra hallgatott

Rossz utat választott magának a Forma-1, amikor elkezdett a rajongók véleményére adni – ezt mondja az 1997-es év világbajnoka, Jacques Villeneuve.


Rossz utat választott magának a Forma-1, amikor elkezdett a rajongók véleményére adni – ezt mondja az 1997-es év világbajnoka, Jacques Villeneuve.

A kanadai versenyző főleg a DRS-t kritizálja, melyet még 2011-ben vezettek be az F1-ben az előzések megkönnyítése érdekében.

Villenueve szerint az állítható hátsó szárnyak még ártottak is a show-nak, mert nincs akkora feszültség az előzések közben.

„Ahol az F1 hibázott, az az volt, amikor elkezdett hallgatni a rajongókra, azok ugyanis arra panaszkodtak, hogy nincs elég előzés” – mondta a korábbi versenyző az Autosport International nevű rendezvényen.

„És erre mit csinált az F1? Bevezette a DRS-t. Mert így 100 előzés lesz majd egy versenyen. De mondjanak egy olyat, amire emlékeznek, amióta bevezették a DRS-t! Nem tudnak, mert nem látjuk dolgozni a versenyzőket.”

„A motorversenyeken egy motorosnak olykor 10 körbe is beletelik, mire megelőzi a másikat. De ebben a 10 körben látni, mennyi meló van benne. Amikor pedig megtörténik az előzés, azt mondjuk, ’wow’. Abban a 10 körben a körmünket is lerágjuk.”

„Most viszont nem ez a helyzet: jön az egyenes, megnyomják a gombot és előznek. Ennyi.”

„Az emberek óriási versengést akarnak látni, azt, ahogy egymásnak feszülnek, hogy kiderüljön, ki a jobb. Nem azt akarjuk, hogy óriási kesztyűk legyenek rajtuk és ne ártsanak egymásnak. Ilyen a DRS: ne kockáztassunk, csak nyomjuk a gombot. Olyan, mintha az autópályán előznének.”

„Emiatt pedig nincs igazi versenyzés. Lehet milliónyi előzés a pályán, akkor is unalmas.”

Villeneuve szerint az is sokat árt az F1-nek, hogy a versenyzők a gumik miatt ritkán tudnak csak a határon autózni.

„Az F1 mindig extrém volt, a határokat kellett feszegetni. Túl gyorsnak, túl drágának és őrültnek kellene lennie. De nem ez a helyzet. A versenyzők úgy szállnak ki az autóból, hogy még csak meg sem izzadtak, mert vigyáztak az autóra az egész verseny alatt, és 8 másodperccel lassabban köröztek, mint az időmérőn. Ez nem jó.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!