A száguldó cirkusz technikai szabályai az eredeti tervek szerint 2021-ben változtak volna meg gyökeresen, a koronavírus-járvány miatt azonban az F1-es csapatok a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) és a királykategória vezetőivel közösen megegyeztek abban, hogy 2022-ig elnapolják az új regulák bevezetését.
Az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) kedden bejelentette azt is, az idei évben a csapatok már nem dolgozhatnak az új szabályrendszer szerint épülő versenyautókon.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke viszont a BBC Sportnak ma arról beszélt, könnyen lehet, hogy az új szabályok bevezetését még egy évvel eltolják!
„Arról egyeztetünk, hogy még egy évvel eltoljuk az új szabályokat, mert az én álláspontom szerint nagy felelőtlenség volna, ha 2021-ben az összes fejlesztési terhet a nyakunkba vennénk” – magyarázta a brit szakember.
„Úgy tűnik, van egy észszerű megállapodás, de az FIA-nak még ratifikálnia kell, hogy ezeket a fejlesztési költségeket 2022-re szorítsuk a 2023-as bevezetéshez.”
„A legfontosabb, amire most szükségünk van, az a stabilitás. Mert egy dolgot biztosan tudunk: bármikor is változtatunk, költségekkel jár, és jelenleg a stabilitás, és az autó lehető legtöbb összetevőjének befagyasztása a legfelelősségteljesebb megoldás ahhoz, hogy leszorítsuk a költségeket.”
A Forma-1-ben jövőre a tervek szerint bevezetik a 175 millió dolláros költségvetési plafont, a napokban azonban a koronavírus-járvány kapcsán felmerült, hogy ezt az összeget is lejjebb kellene szorítani.
„A költségvetési plafon csak a jégjegy csúcsa” – mondja Horner. „Ami engem illet, majdhogynem másodlagos, a költségeket csökkentjük, hogy versenyezhessünk. De ha mondjuk a kasztni 60 százalékát befagyasztanánk 18 hónapra, az drámai hatással lenne a működési költségek csökkentésére, legyen szó akár a Red Bullról, akár a Williamsről.”