A német istálló még a februári teszteken rukkolt elő a radikálisnak mondható duplatengelyű kormányművel, melynek lényege, hogy a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával tudnak állítani az első kerekek összetartásán, aminek főleg a gumikezelésben van szerepe.
Bár a rivális csapatok közül többen – például a Red Bull – megkérdőjelezte a DAS-rendszer szabályosságát, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) zöld utat adott annak használatához – igaz, 2021-re már nem engedélyezi.
Ennek ellenére a Mercedesnél nem állnak le a folyamatos fejlesztésével.
„Azt gondolom, számunkra ez még mindig egy nagyon új rendszer” – mondta James Allison, a Mercedes technikai igazgatója a Motorsport.com című lapnak.
„Hogy pontosan hogyan, hol és mikor tudjuk a legtöbbet kihozni belőle, bizonyos fokig még egy felfedezési folyamat számunkra. Van még lehetőség a fejlődésre, szóval nem egy lezárt ügy ez, és reméljük, hogy még többet ki tudunk hozni belőle, ha gyorsan tanulunk a következő versenyeken.”