Leclerc: DRS nélkül dögunalmasak lennének az F1-es versenyek - F1VILÁG.HU

Leclerc: DRS nélkül dögunalmasak lennének az F1-es versenyek

HIRDETÉS
A Ferrari világbajnoki éllovasa, Charles Leclerc szerint az állítható hátsó szárnyak, azaz a DRS-rendszerek nélkül a Forma-1-es versenyek „nagyon unalmasak” lennének. A hétvégi, szaúdi versenyen ugyancsak dobogóra álló Max Verstappen és Carlos Sainz is úgy látja, a DRS nélkül nem lehetne előzni a versenyeken.
JEDDAH, SAUDI ARABIA - MARCH 27: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 and Charles Leclerc of Monaco driving (16) the Ferrari F1-75 battle for track position during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at the Jeddah Corniche Circuit on March 27, 2022 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Clive Mason/Getty Images)

A 2022-es szezonban teljesen átalakultak a Forma-1-es versenyautók: a szabályváltoztatások célja az volt, hogy a versenyzők könnyebben tudják követni egymást, ezáltal pedig növeljék az előzések számát. Az első két verseny alapján az új regulákkal elérték a célokat, szemmel látható ugyanis, hogy a versenyzők könnyebben tudnak egymás mögött autózni. A versenyzők szerint azonban továbbra is szükség van a DRS-rendszerre, máskülönben ugyanis továbbra is nehéz lenne előzni.

„Szerintem a DRS-nek maradnia kell egyelőre, máskülönben nagyon unalmasak lennének a versenyek” – mondta Charles Leclerc. „Bár tavalyhoz képest idén könnyebb követni egymást, ami egy nagyon pozitív lépés, továbbra is azt gondolom, ez még nem elég ahhoz, hogy megszabaduljunk a DRS-től.”

„Ez is része a versenyzésnek, és ami azt illeti, én nagyon élvezem. Minden versenyző védekezési és előzési stratégiájának része, egyszerűen hozzá tartozik a versenyzéshez jelenleg.”

A Red Bull versenyzője, a Dzsiddában győztes Max Verstappen ugyancsak arról beszélt, az állítható hátsó szárny nélkül nem lett volna esélye Leclerc-rel szemben.

„Ha nem lett volna DRS-em, soha nem előztem volna. Szerintem még mindig túl érzékenyek az autók. És természetesen vannak pályák, amiken könnyebb előzni a másikat. De szerintem jelenleg az a helyzet, hogy ha nem lenne DRS, második lettem volna ma” – mondta a holland, aki beszélt arról is, bár a talajhatás miatt az új autókkal valóban könnyebb követni egy másik versenygépet, vannak még olyan elemei a szabályoknak, amik megnehezítik a küzdelmeket.

„Az autókkal most jobb követni egymást, egyszerűen csak a gumikon múlik. Míg a kemény keverékkel közelebb tudtunk kerülni, a többi keverék – és ez pályától függ – szétesett. Amint követtél egy autót néhány körig, elkezdek elfogyni. És az autók súlya is nehézséget okoz a gumik szempontjából. Szóval ez olyasvalami, amit meg kell vizsgálnunk a jövőben.”

Fotó: Red Bull Racing

A Ferrari másik versenyzője, Carlos Sainz szerint a DRS hatékonyságát viszont mindenképpen meg kell vizsgálni, az ugyanis elég erőteljes volt Szaúd-Arábiában.

„DRS nélkül majdhogynem lehetetlen előzni nappaliban” – mondta a spanyol. „Ami javult, az az autó kiszámíthatósága, miközben követünk egy másikat. Sokkal kiszámíthatóbb az egyensúly, és képesek vagyunk közelebb maradni a kanyarokban.”

„De anélkül a 3-4 tized nélkül, amit a DRS autó minden egyesben, lehetetlen lenne előzni. Már csak azért is, mert a szélárnyékhatás alacsonyabb, mint tavaly. Meg kell fontolnunk, hogy a DRS-hatást egy kicsit csökkentjük, csak annyira, hogy ne legyenek akkora különbségek, mint amiket ma látunk, melyek miatt néhány előzés talán túl könnyűnek tűnik.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Leclerc: DRS nélkül dögunalmasak lennének az F1-es versenyek
Sainz attól tart, Katarban az 5. hely lesz a maximum a Ferrarinak
Verstappen: A McLarennel és a Ferrarival is bajnok lettem volna!
Verstappen elárulta, mi volt a kulcsa az idei bajnoki címnek
Verstappen biztos benne, sok nagy csatája lesz még Norrisszal

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!