Nyílt titok, hogy a Volkswagen Csoport két brandje élénken érdeklődik a száguldó cirkusz iránt, a német autókonszern igazgatósága pedig még hónapokkal ezelőtt zöld utat adott számukra a csatlakozáshoz, azt azonban a 2026-ra tervezett F1-es motorszabályoktól tették függővé. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban nemrég megerősítette a száguldó cirkusz 2026-os erőforrásaira vonatkozó előírásait, így lényegében minden akadály elhárult a Porsche és az Audi F1-es csatlakozása elől, teljesülnek ugyanis azok a feltételek, melyeket a két gyártó mindenképpen szeretett volna.
Miközben a Porsche kapcsán jó ideje tudni lehet már, hogy a Red Bull-lal léphetnek szövetségre, az Audi F1-es projektje közel sem tűnt ennyire előrehaladottnak – most mégis elképzelhető, hogy az ingolstadtiak tesznek előbb bejelentést Forma-1-es szereplésükkel kapcsolatban!
A legfrissebb hírek szerint a német autógyártó akár már a hétvégi Belga Nagydíjon bejelentheti, hogy 2026-ban a Sauber partnereként csatlakozik a királykategóriához. Az Audi eredetileg a McLarenbe szerette volna bevásárolni magát, ennek érdekében pedig a csapat korábbi versenyzőjén, Gerhard Bergeren keresztül kezdett el puhatolózni.
„Szilárd kapcsolatban vagyok a McLarennel. A McLaren esélyes lehet arra, hogy az Audi partnere legyen a Forma-1-ben” – mondta a korábbi F1-es pilóta.
A wokingiakkal azonban végül zátonyra futottak az egyeztetések, így az Audi az Aston Martinnal, majd a Williamsszel kezdett el tárgyalni, végül azonban úgy tűnik, a Sauberrel jut egyezségre. A svájci csapattal – mely jelenleg az Alfa Romeo nevét használja a Forma-1-ben – előrehaladott állapotban tartanak az egyeztetések.
A Sauber korábban Michael Andrettivel, illetve az Andretti Autosporttal folytatott tárgyalásokat, végül azonban nem tudtak megállapodni a felek. Úgy hírlik, az Audi hajlandó többet fizetni, mint a szintén F1-es álmokat dédelgető amerikaiak, sőt, állítólag a német gyártó ígéretet adott arra is, hogy gyári csapattá fejleszti a hinwili istállót – hasonlóképpen, mint a Sauber és a BMW partnerségének idején, még 2006 és 2009 között.
Érdekesség, hogy az Audi jelenlegi vezérigazgatója, Markus Duesman korábban fejlesztési igazgató volt a BMW-Saubernél 2007 és 2009 között. A Motorsport.com értesülései szerint az F1-es kasztnik továbbra is Hinwilben készülnének, ahol a Forma-1 egyik legmodernebb szélcsatornája áll rendelkezésre, míg a hajtásláncot az Audi neuburgi gyárában, német földön fejlesztenék és gyártanák.
Az Audi F1-es projektjét várhatóan Adam Baker felügyeli majd ügyvezetőként, őt még 2021 végén „speciális feladatokra” szerződtetett a német gyártó. Baker korábban dolgozott a BMW-nél, valamint az FIA-nál is.
Miközben az Audi F1-es projektjében komoly előrelépések történtek, a Porsche Red Bull-lal való együttműködését mégsem jelentik be olyan hamar, mint arra sokan számítottak. Dr. Helmut Marko, az energiaital-gyárosok tanácsadója még a Magyar Nagydíj hétvégéjén azt mondta, amint az FIA bejelenti a 2026-os motorszabályokat, a Volkswagen igazgatósága valóban zöld utat adhat az F1-es szerepléshez.
Az új motorszabályokat ugyan augusztus 16-án bejelentették, egyelőre azonban semmiféle jel nem utal arra, hogy a Red Bull, vagy a Porsche bejelentene bármit is a közeljövőben. A nemrégiben a marokkói kartellellenes hatóságok által tévedésből kiszivárogtatott dokumentumokból azonban az derült ki, hogy augusztus 30-i várják a visszajelzéseket az érintett felektől, mielőtt zöld utat adnak terveikhez. Jó esély van tehát arra, hogy a Porsche csak ezt követően érzi majd úgy, hogy elérkezett az idő a hivatalos bejelentésre.