Az energiaital-gyárosok még tavaly kezdték el felépíteni motorrészlegüket Milton Keynes-ben, ahol az idei nyári szünet előtt már sikeresen be is indították az első aggregátot. Miután a 2026-tól érvényes motorszabályokat nemrég hivatalosan is megerősítették, a Belga Nagydíj előtt az Audi is bejelentette, megérkezik a Forma-1 – feltehetően a Sauber partnereként.
Az újonnan érkezőkre, így a Red Bull Powertrainsre és az Audira óriási kihívások várnak – erről beszélt nemrég Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója is.
„Úgy gondolom, ez egy igazán komoly kihívás – az alapján, amit látok, mivel az én szakterületemen kívül esik. Én inkább az idei bajnokságra fókuszálok, de nem kétséges, hogy óriási kihívás, főleg akkor, ha a nulláról kezdi az ember” – fogalmazott. „Mindent elkezdenek a helyükre rakni, látni, ahogy összeállnak az épületek, a próbapadok. Látjuk, hogy mennyi emberük van most. Óriási kihívás.”
„Ezen a területen a tanulási görbe nagyon meredek, az alkatrészek előkészítési ideje viszont rendkívül hosszú. És aztán meg kell próbálniuk felzárkózni azokra, akik több tapasztalattal rendelkeznek – a jelenlegi motorgyártókra –, és meg kell próbálniuk legyőzni őket. Nagy kihívás, és szerintem menni is fog nekik az alapján, amit a vágy és a motiváció tekintetében látok, illetve ismerve szakembereink minőségét a csapaton belül.”
A Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin azt mondja, azok, akik csatlakoznak a Forma-1-hez motorszállítóként, pontosan tudják, milyen kihívásokkal állnak szemben, ezért képesek lehetnek arra is, hogy megszorongassák a jelenlegi gyártókat.
„Azt gondolom, azok a vállalatok, melyekről szó van, az Audi és a Red Bull Powertrains, pontosan tudják, milyen kihívásokkal állnak szemben” – magyarázta a szakember. „Szóval számíthatunk arra, hogy megfelelő tudással és forrásokkal rendelkeznek, és pontosan tudják, mennyire nehéz lesz.”
„Ha a mi szempontunkból nézzük, idén a Ferrarinak van a legerősebb motorja, de talán nem a legmegbízhatóbb. De a léc nagyon-nagyon magasan lesz, akár egy újonnan érkező gyártó, akár egy meglévő helyezi is magasra. És olyan keményen fogunk dolgozni, amennyire csak tudunk, hogy megbizonyosodjunk arról, mi is ott leszünk köztük!”