Érkezik a tökéletes F1-es versenynaptár, de hogy mikor, az titok - F1VILÁG.HU

Érkezik a tökéletes F1-es versenynaptár, de hogy mikor, az titok

HIRDETÉS
Bár a Forma-1 ígéretet tett arra, hogy a naptár állomásait földrajzilag csoportosítja, sokan meglepődtek, hogy ehhez képest a 2023-as menetrend csak még több logisztikai kihívást tartalmaz. A sportág vezetői szerint azonban minden jó úton halad, csak éppen nem lehet mindent a feje tetejére állítani egyik évről a másikra.
MELBOURNE, AUSTRALIA - APRIL 10: Charles Leclerc of Monaco driving (16) the Ferrari F1-75 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18, Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB18, Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team W13, Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren MCL36 Mercedes and George Russell of Great Britain driving the (63) Mercedes AMG Petronas F1 Team W13 at the start during the F1 Grand Prix of Australia at Melbourne Grand Prix Circuit on April 10, 2022 in Melbourne, Australia. (Photo by Clive Mason/Getty Images)

Jövőre ismét rekordszámú, 24 versennyel számol az F1, a naptárbővülés mellé adott ígéret pedig arról szól, hogy a csapatok utazási terheinek enyhítése és a környezettudatosság céljából a futamokat földrajzi régiók mentén csoportosítják. Ám a pár hónapja kiadott 2023-as menetrend fikarcnyival sem tűnik könnyebben megoldható logisztikai kihívásnak, mint a korábbiak, hiszen például a csapatok felszerelésének továbbra is háromszor kell megtennie az utat Európából Észak-Amerikába, és az sem nevezhető ideálisnak, hogy a szezon végén egymást követő hétvégéken versenyez a mezőny Las Vegasban és Abu Dhabiban.

A Forma-1 sportigazgatója, Steve Nielsen most mindenkit megnyugtatott: szó sincs arról, hogy a sport letett volna a naptár egyszerűsítésének tervéről, sőt, a fiókban már ott hever az ideális menetrend, amit pár év múlva már alkalmazni szeretnének.

„Dolgozunk azon, hogy régiónként állítsuk össze a versenynaptárat. Már kidolgoztuk ezt a tökéletes naptárat az egyik jövőbeli idényre, de azt nem árulom el, hogy melyikre” – idézi az F1 vezetőségének tagját az Autosport. „Jelenleg évről évre közelítünk ahhoz az állapothoz, még ha csak egy-egy-hetet is lépkedve a versenyekkel a megfelelő irányba. Megvan tehát a stratégiánk arra, hogy a jelenlegi állapotból, amivel nem vagyunk elégedettek, egy sokkal jobb helyzetbe kerüljünk, de ez egy lépcsőzetes folyamat.”

Nielsen hozzátette, a pályákkal érvényben lévő szerződések miatt az F1 nem ragosgathatja kénye-kedve szerint a versenyeket a naptárban.

„Azt talán mindenki megérti, hogy nem egy üres naptárral vágunk neki az éveknek, amelyben mindig oda rakosgathatjuk a versenyeket, ahova éppen szeretnénk. Egyes versenyrendezőinkkel hosszú távra szóló megállapodásunk van, amelyek a kezünket megkötő kitételeket tartalmaznak, így velük szorosan együtt kell működnünk, próbálva meggyőzni őket arról, hogy változtatnunk kell az időponton. Nem lenne helyes, ha elmondanám, melyek ezek a helyszínek” – nyilatkozta Nielsen.

„Probléma viszont nem csak itt adódhat, más okai is lehetnek annak, hogy versenyek nem akarják megváltoztatni az időpontjukat. Lehet ennek köze a helyi időjáráshoz vagy az országban abban az időben zajló más jeles eseményekhez. Egy-két pálya esetében pedig még mindig a Covid az oka annak, hogy nem a szükséges időben van a versenyük – a világban ugyanis már nem olyan könnyű utazni, legyen szó egy személyről vagy egy doboztól, mint a járvány előtt volt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Érkezik a tökéletes F1-es versenynaptár, de hogy mikor, az titok
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!