Friss hírek

Érkezik a tökéletes F1-es versenynaptár, de hogy mikor, az titok

Bár a Forma-1 ígéretet tett arra, hogy a naptár állomásait földrajzilag csoportosítja, sokan meglepődtek, hogy ehhez képest a 2023-as menetrend csak még több logisztikai kihívást tartalmaz. A sportág vezetői szerint azonban minden jó úton halad, csak éppen nem lehet mindent a feje tetejére állítani egyik évről a másikra.

Jövőre ismét rekordszámú, 24 versennyel számol az F1, a naptárbővülés mellé adott ígéret pedig arról szól, hogy a csapatok utazási terheinek enyhítése és a környezettudatosság céljából a futamokat földrajzi régiók mentén csoportosítják. Ám a pár hónapja kiadott 2023-as menetrend fikarcnyival sem tűnik könnyebben megoldható logisztikai kihívásnak, mint a korábbiak, hiszen például a csapatok felszerelésének továbbra is háromszor kell megtennie az utat Európából Észak-Amerikába, és az sem nevezhető ideálisnak, hogy a szezon végén egymást követő hétvégéken versenyez a mezőny Las Vegasban és Abu Dhabiban.

A Forma-1 sportigazgatója, Steve Nielsen most mindenkit megnyugtatott: szó sincs arról, hogy a sport letett volna a naptár egyszerűsítésének tervéről, sőt, a fiókban már ott hever az ideális menetrend, amit pár év múlva már alkalmazni szeretnének.

Hirdetés
 

„Dolgozunk azon, hogy régiónként állítsuk össze a versenynaptárat. Már kidolgoztuk ezt a tökéletes naptárat az egyik jövőbeli idényre, de azt nem árulom el, hogy melyikre” – idézi az F1 vezetőségének tagját az Autosport. „Jelenleg évről évre közelítünk ahhoz az állapothoz, még ha csak egy-egy-hetet is lépkedve a versenyekkel a megfelelő irányba. Megvan tehát a stratégiánk arra, hogy a jelenlegi állapotból, amivel nem vagyunk elégedettek, egy sokkal jobb helyzetbe kerüljünk, de ez egy lépcsőzetes folyamat.”

Nielsen hozzátette, a pályákkal érvényben lévő szerződések miatt az F1 nem ragosgathatja kénye-kedve szerint a versenyeket a naptárban.

„Azt talán mindenki megérti, hogy nem egy üres naptárral vágunk neki az éveknek, amelyben mindig oda rakosgathatjuk a versenyeket, ahova éppen szeretnénk. Egyes versenyrendezőinkkel hosszú távra szóló megállapodásunk van, amelyek a kezünket megkötő kitételeket tartalmaznak, így velük szorosan együtt kell működnünk, próbálva meggyőzni őket arról, hogy változtatnunk kell az időponton. Nem lenne helyes, ha elmondanám, melyek ezek a helyszínek” – nyilatkozta Nielsen.

„Probléma viszont nem csak itt adódhat, más okai is lehetnek annak, hogy versenyek nem akarják megváltoztatni az időpontjukat. Lehet ennek köze a helyi időjáráshoz vagy az országban abban az időben zajló más jeles eseményekhez. Egy-két pálya esetében pedig még mindig a Covid az oka annak, hogy nem a szükséges időben van a versenyük – a világban ugyanis már nem olyan könnyű utazni, legyen szó egy személyről vagy egy doboztól, mint a járvány előtt volt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Érkezik a tökéletes F1-es versenynaptár, de hogy mikor, az titok
Óriási elismerésben részesült Kevin Magnussen
Hornert nem lepte meg Binotto Ferraritól való távozása
Ricciardo a McLarenről: Volt egy olyan sejtésem, hogy valami készül
Verstappent választották az év autóversenyzőjének
FIA-elnök: A Red Bull fair büntetést kapott, noha a riválisok vért akartak!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!