Szinte azonnal lépéshátrányba került a Ferrari istállója a címvédő Red Bull-lal szemben az F1-ben, miután a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon Charles Leclerc több műszaki problémát is elszenvedett, így a második versenyhétvégét rögtön rajtbüntetéssel várja. Akárhogy is alakul a szombati időmérő edzés, Leclerc a legjobb esetben is csak a tizenegyedik helyről vághat neki a Szaúd-arábiai Nagydíjnak, így a Ferrarinak egészen biztosan alternatív gumistratégiákban kell gondolkodnia.
Leclerc helyzetét tovább színesíti, hogy a dzsiddai helyszínen a gyors, egymásba fűződő kanyarok, a falak közelsége és a nagyobb bukóterek szinte garantálják a futamon a biztonsági autós beavatkozásokat, de a 2021-es fordulón például két piros zászlós megszakítás is történt.
„Próbálunk csak magunkra koncentrálni, de erre nagy esély van” – latolgatta Leclerc a safety car esetleges beavatkozását. „A biztonsági autós fázisokat nagyon nehéz megjósolni, szóval megpróbáljuk a többiektől eltérő stratégiával megragadni az elénk táruló lehetőségeket.”
Ha valaki, akkor Sergio Perez Dzsiddában biztosan nem akar a biztonsági autóról hallani. A Red Bull mexikói pilótája a 2022-es futamon az első helyen haladt, amikor a bokszkiállását követő körben pályára küldték a beavatkozó autót, így Perez a többiek „olcsóbb” kerékcseréje miatt elveszítette a vezetést, és csak a negyedik helyen ért célba.