A 10. helyről indulva ötödikként ért célba a vasárnapi Európa Nagydíjon a Mercedes háromszoros világbajnoka, Lewis Hamilton, a brit azonban nem lehet elégedett, a versenyen ugyanis gondjai támadtak a motorbeállításokkal.
A 10. helyről indulva ötödikként ért célba a vasárnapi Európa Nagydíjon a Mercedes háromszoros világbajnoka, Lewis Hamilton, a brit azonban nem lehet elégedett, a versenyen ugyanis gondjai támadtak a motorbeállításokkal.
Hamilton nem tudta egyedül orvosolni a problémákat, a rádiószigor miatt pedig versenymérnöke nem adhatott neki pontos instrukciókat.
A Mercedes versenyzője a futam után elárulta, a verseny végén inkább lejjebb tekerte a motort, hiszen tudta, hogy esélye sincs utolérni az előtte autózókat, ráadásul idén már bőven akadtak gondjai az erőforrásokkal.
„Fogalmam sem volt arról, milyen problémám van, és mivel 7-8 körrel a vége előtt 14 másodperccel le voltam maradva az élen autózóktól, lejjebb tekertem a motort, hiszen tudtam, hogy feltehetően nincs olyan sok erőforrásom az év hátralévő részére, mint a többieknek” – mondta a címvédő, majd arra a kérdésre, hogy jónak tartja-e a rádiótilalomra vonatkozó szabályokat, a következőket válaszolta.
„Igazából nem látom az előnyeit. Az FIA lépései okán a mai Forma-1 nagyon is a technológiáról szól, és több mint 100 különféle beállítás-variáció van az autón, legalább 100, 200. Fogalmam sem volt, hogy mi a baj. Igazából azt sajnálom, hogy nem tudtam versenyezni, hogy nem volt esélyem arra, hogy utolérjem a srácokat az élen.”
Nemcsak Hamiltonnak, hanem csapattársának, Nico Rosbergnek is hasonló gondjai voltak, Niki Lauda elmondása szerint azonban a német meg tudta oldani ezeket a problémákat.