Ahogyan arról az F1VILÁG.HU is beszámolt, a Ferrari jól kidolgozott stratégiával vágott neki a szocsi versenynek: pilótáival megállapodott abban, hogy az élről induló Leclerc a rajtnál szélárnyékot ad a 3. helyről startoló Vettelnek, így a német is Lewis Hamilton elé tud kerülni.
A terv tökéletesen működött, Vettel pedig a vezetést is átvette, és bár később hiába utasították őt többször is arra, hogy engedje vissza maga elé Leclercet, a kerékcserék alkalmával végül a monacói elé tudott kerülni.
A Ferrari számára végül mégis kiábrándító véget ért a futam: Vettel nem sokkal kerékcseréje után műszaki hiba miatt kiesett, Leclerc pedig a virtuális biztonsági autós fázis alatt Lewis Hamilton mögé csúszott vissza, majd egy újabb kerékcsere után a 3. helyen fejezte be a versenyt.
A monacói versenyzőt a futam utáni sajtótájékoztatón megkérdezték arról, ha nincs az előre megbeszélt taktika, akkor csinálhatott-e volna bármit is másképp, harcolhatott-e volna Vettellel a startnál.
„Ami azt illeti, semmi okom nem volt arra, hogy harcoljak vele, mert ahogy mondtam, teljes mértékben bíztam abban, hogy később vissza fogjuk cserélni a pozíciókat. Úgyhogy nem volt szükség kockáztatni akkor, és igen, ezért nem is harcoltam vele” – mondta Leclerc.
A 21 esztendős pilótát aztán arról is megkérdezték, ha Vettel előbb vissza adja neki a pozíciót, vajon lett-e volna esélye arra, hogy nyerjen Szocsiban?
„Nem, ha a biztonsági autós helyzet ugyanígy alakult volna – mármint ugyanakkor” – válaszolta a Ferrari versenyzője.
„Hogy őszinte legyek, a lényeg… ez volt leginkább az, ami félrement ezúttal. De ezzel nem tudtunk mit csinálni. Sajnálatos a csapat szempontjából, mert úgy hiszem, megvolt bennünk a potenciál ahhoz, hogy jó eredményt érjünk el, és az a biztonsági autós szakasz nagyon nem jött jól nekünk akkor. De ez van.”
Leclerc Vettel kiesése után került Lewis Hamilton mögé, aki lágy abroncsokon teljesítette a verseny második etapját, szemben a monacóival, akinek a közepes keverékű gumik voltak fent autóján. A Ferrari végül úgy döntött, kihívja őt a bokszba új lágy gumikért, emiatt viszont újabb pozíciót veszített Valtteri Bottasszal szemben, akit végül nem is tudott megelőzni a leintésig.
Mindezek ellenére Leclerc úgy véli, jó döntést hoztak.
„Azt gondolom, elég nehéz helyzetbe kerültünk. Hiszen a másik lehetőség az volt, hogy olyan közepes keverékű gumikon maradunk, amikben már volt 5-6 kör, szemben a lágyakkal, amik újak voltak. Főleg a biztonsági autó utáni újraindítás szempontjából számított.”
„És mi – ahogy szerintem mindenki más is – küszködtünk azzal, hogy hőmérsékleten tartsuk ezeket a gumikat a Safety Car mögött. Ha a közepes gumikon vagyunk, az már eleve hátrány, ha pedig még egy kicsit kopott is, az még nagyobb hátrány. Szóval nem akartunk kockáztatni azzal, hogy egynél több pozíciót veszítünk. Szerintem jól döntöttünk. Utólag az ember mindig gondolkodik azon, hogy volt-e jobb forgatókönyv. De akkor szerintem helyes döntést hoztunk.”