Két határidőn időközben már letelt, az első még október 15-én, addig csupán az újonnan csatlakozó Audi jelezte részvételi szándékát a 2026 utáni időszakra, Abu Dhabiban pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Mohammed Ben Sulayem jelezte, két gyártó már ugyancsak aláírt, és hamarosan többen is lesznek. Másnap aztán megerősítést nyert, a Mercedes, illetve a motorgyártóvá előlépő Red Bull is elkötelezte magát.
A második körös határidő november 15-én járt le, ezt a határidőt viszont rugalmasan kezeli a szövetség – nem véletlen, hiszen a már jó ideje meghatározott új motorszabályokat minden gyártó alaposan tanulmányozni és mérlegelni szeretné. Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója nemrég jelezte, miután néhány jogi kérdés tisztázódik, a Renault is aláír – várhatóan két héten belül.
A FERRARINÁL VANNAK MÉG AGGÁLYOK
A Ferrarinak viszont vannak aggályai: a maranellóiak szükségesnek tartják, hogy újratárgyaljanak bizonyos financiális kérdéseket, például a megemelt nevezési díjat, vagy a partnercsapatoktól a motorokért cserébe kérhető pénzösszeget. A Scuderia amiatt is aggódik, hogy az FIA vajon megfelelően tudja-e alkalmazni a költségplafonra vonatkozó regulákat mindenki számára. Ez főleg azért fontos kérdés, mert az újonnan belépők különféle előnyöket élveznek – így a Red Bull is. A kérdés viszont az, milyen státusza lesz az energiaital-gyártó vállalatnak, ha végül szövetkezik egy meglévő gyártóval.
Jelenleg a Red Bull Powertrains 90 százalékban tekinthető „újoncnak”, ami azt jelenti, hogy az új gyártók Forma-1-be csábítását célzó bónuszokból 90 százalékban részesül. Magyarán szólva arról van szó, hogy a 2026-os idényt megelőző hároméves előkészítő szakaszban ők is több költségvetésből gazdálkodhatnak. A Ferrari viszont tudni szeretné, mi történik, ha az osztrákok nemes egyszerűséggel 2026-ban újra összeállnak a Hondával.
VISSZATÉRÉSRE KÉSZÜL A HONDA
Merthogy a hírek szerint a japán gyártó hiába vonult ki az F1-ből a 2021-es szezon végén, az új motorszabályok számukra is vonzóak, az Auto Motor und Sport értesülései szerint pedig jó esély van rá, hogy vissza is térnek a királykategóriába. Hogy mi a Honda szándéka, azt akár már az egy hét múlva esedékes motegi címünnepségen megtudhatjuk. Az F1-es paddockban viszont az a hír járja, a japánok külön regisztrálnak, és nem közösködnek a Red Bull-lal, hanem inkább házon belül fejlesztik le a teljes hajtásláncot, és egy másik istálló partnereként térnek vissza.
A Red Bull Powertrains viszont továbbra sem zárkózik el attól, hogy összeálljon valamely nagy gyártóval: a Porschéval való egyeztetések ugyan kudarcba fulladtak az idény során, a mintegy 300, igencsak komoly kvalitásokkal rendelkező mérnök, illetve a Milton Keynes-i infrastruktúra nagyon vonzó lehet más autógyártók számára is. Helmut Marko, az energiaital-gyárosok tanácsadója korábban egy interjúban utalt is rá, vannak érdeklődők, lapértesülések szerint pedig a Fordnak van a legnagyobb esélye arra, hogy összeálljon az osztrákokkal.
Az FIA és a Forma-1 vezetősége ezzel együtt továbbra is egyeztetéseket folytat a Porschéval, és arra ösztönzik a stuttgartiakat, hogy a Hondához hasonlóan önállóan jelentkezzenek a 2026 utáni időszakra. Korábban lehetett hallani arról, hogy a Hyundai is megérkezhet a Forma-1-be, erre azonban jelenleg nagyon kicsi az esély.