Friss hírek

A Ferrari stratégiai főnöke elmagyarázta, miért hívták ki Sainzot a bokszba a 3. helyről

Magyarázatot adott a Ferrari stratégiai főnöke, Inaki Rueda arra, 10 körrel a vasárnapi Francia Nagydíj vége előtt miért hívták ki a bokszba a 3. helyről versenyzőjüket, Carlos Sainzot.

A spanyol pilóta motorkomponens-csere miatti rajtbüntetése után csak a 19. helyről tudott nekivágni a hétvégi futamnak, ám szépen felküzdötte magát az élbolyba, a verseny hajrájában pedig George Russell és Sergio Perez mellett is el tudott menni, így feljött a 3. pozícióba.

Mivel azonban Sainz jócskán elhasznált közepes keverékű gumikkal rótta a köröket, jogosan adta magát a kérdés, vajon el fog-e tudni menni a verseny végéig? Természetesen a Ferrarinál is ment a számolgatás, és végül az a döntés született, hogy kihívják a bokszba versenyzőjüket friss abroncsokért. Sainz így visszacsúszott a 9. helyre, innen küzdötte fel magát az 5. pozícióba. Bár a verseny után Mattia Binotto csapatfőnök is arról beszélt, helyesen döntöttek, sokak szerint nem volt eléggé bátor a Ferrari.

Hirdetés
 

A maranellóiak stratégiai főnöke, Inaku Rueda viszont állítja, a lehető legjobb döntést hozták, Sainz ugyanis képtelen lett volna megtartani a 3. helyet a hajrában.

„A biztonsági autós periódus után mi voltunk az egyetlenek a közepes keverékű gumikon, az összes riválisunk a kemény keverékű abroncsokat használta” – magyarázta a szakember. „Ez azt jelentette, hogy előnyben voltunk velük szemben – előnyben lettünk volna velük szemben az első 20 körben, amikor is a közepes keverék a legerősebb. Ám ez ugyanakkor azt is jelentette, hogy nehezen tudtunk volna elmenni a verseny végéig ezekkel a gumikkal, ráadásul a kemény abroncsokat használok gyorsabbak lettek volna nálunk az etap vége felé.”

„Ezen gumi élettartama nagyjából 25 kör, a biztonsági autó bokszba hívását követően pedig egy 35 körös etap következett, szóval 10 körrel többet kellett volna megtennünk. Azokban az esetekben, amikor egy versenyző az élettartamán túl használja az abroncsot, nagyon kell vigyáznia rá, és nagyon lassan kell haladnia. Máskülönben ugyanis egy defektet kockáztat.”

„Egy gumimeghibásodás pedig nagyon veszélyes, hiszen jó eséllyel az autó a gumifalban végzi.”

Rueda azt is elárulta, a Sainzra korábban kiszabott 5 másodperces időbüntetés is komoly szerephez jutott a döntéshozási folyamatban.

„Ez alapvetően a teljes hozzáállásunkat megváltoztatta az utolsó etaphoz” – magyarázta. „Mert hiába tudta Carlos megelőzni Russellt és Perezt is, képtelen lett volna 5 másodperces előnyt kiautózni velük szemben, megóvva azokat a közepes keverékű gumikat a végén. Ennek tudatában döntöttünk úgy, hogy a bokszba hívjuk Carlost, és megbizonyosodunk arról, hogy fel fog zárkózni, és megszerzi az extra pontot a leggyorsabb körért.”

Rueda beszélt arról is, bár a televíziós közvetítésből így tűnhetett, valójában nem akkor szóltak Sainznak, hogy álljon ki a bokszba, amikor az épp Perezzel vívott óriási küzdelmet.

„A televíziós gyártás során az adatokat csúszással juttatják el a nézőkhöz. Ebben az esetben azt láthatták, hogy Perez és Carlos harcoltak a 41. körben, mi pedig beszéltünk Carloshoz. Láttuk, hogy Carlos nem fogja tudni megelőzni Perezt a hátsó egyenesben, és valójában a 10-es körben már behívtuk őt a bokszba. Nyilván harcolt Perezzel, és azt gondolta, hogy a következő körben el fogja csípni őt, ezért is mondta azt, hogy ’kérlek, ne ebben a körben’. Ha az élő televíziós közvetítést nézte az ember, ezt a rádióbeszélgetést a 15-ös kanyarban játszották be, közvetlenül a bokszbejárat után. Ez azért nonszensz, mert ha ennyire későn hívtuk volna be őt, nem is tudott volna reagálni a hívásunkra.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!