Friss hírek

A költségvetési plafon miatt kellett behúznia a kéziféket a McLarennek

Andreas Seidl, a McLaren Forma-1-es alakulatának csapatfőnöke elismerte, a költségvetési plafon miatti bizonytalanság okán kénytelenek voltak behúzni a kéziféket a további fejlesztésekkel kapcsolatosan.

Ahogyan arról nemrégiben lapunk is beszámolt, a wokingi gárdának az idei szezonban már nem lesznek jelentősebb újításai, csupán kisebb fejlesztésekkel igyekeznek kihozni a legtöbbet az idei versenyautóból.

A Forma-1 csapatai számára komoly problémát okoz a globális infláció, hiszen az idei évre 140 millió dollárban határozták meg a költési limitet. Jelenleg is egyeztetések folynak a problémával kapcsolatban, ám amíg nem születik megoldás, addig a csapatoknak kell saját intézkedéseket hozni.

Hirdetés
 

Ezért van az, hogy a McLaren lényegében leállt az idei, MCL36-os kódjelű autó fejlesztésével.

„Remélhetőleg nem csak mi vagyunk azok, akik behúzták a kéziféket a további fejlesztésekre vonatkozónak a megkötések miatt – főleg a költségvetési plafonra vonatkozóan” – magyarázta a szakember. „Emellett viszont vannak további megkötések is manapság, például a szélcsatornában eltölthető időt tekintve. Szóval nagyon gondosan ki kell találnunk, hogyan használjuk fel ezt az időt.”

Seidl ugyanakkor azt mondja, bár nem fejlesztenek, képesek lesznek javítani az autó teljesítményén.

„A lényeg, hogy jelenleg még próbálunk több teljesítményt kihozni a rendelkezésre álló csomagból. Aztán pedig látnunk kell, hogy a folytatásban milyen kisebb változtatásokra lesz szükség az autón a szezon során.”

A McLaren számára nehézkesen indult a 2022-es szezon, azóta azonban sikerült javítani a teljesítményen – ennek ellenére a csapat képtelen beleszólni a Red Bull és a Ferrari küzdelmébe, ráadásul a Mercedes is jelentős előnybe került velük szemben a tabellán.

Seidl ugyanakkor azt mondja, alapvetően az idei csomagjuk sokkal jobb a tavalyinál, hiszen sikerült megoldaniuk olyan gyengeségeket, mint például a lassú kanyarokban mutatott rossz teljesítmény.

„Úgy gondolom, remek előrelépéseket tettünk bizonyos tavalyi gyengeségekkel kapcsolatban – mint például a lassú kanyarokban mutatott forma. Határozottan úgy gondolom, hogy ez az autó sokkal jobban illeszkedik minden típusú pályához. Ugyanakkor viszont még nagyon új autókról beszélünk, szóval nagy a szórás a különféle versenygépek között pályáról pályára.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!