Friss hírek

A Renault beáldozná a következő szezont 2021 miatt

A Renault Forma-1-es csapatánál tanácsadóként tevékenykedő korábbi világbajnok, Alain Prost elismerte, 2020-ban a francia istálló úgy szeretné végigversenyezni a világbajnokságot, hogy valójában már a 2021-es „nagy lehetőségre” fókuszál.

A Renault célja kétségkívül nem más, minthogy belátható időn belül beleszóljon a topcsapatok, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull küzdelmébe.

Mivel hamarosan jelentősen megváltoznak a Forma-1 szabályai, a 2021-es év komoly lehetőséget kínálhat a Renault számára is.

„Tavaly bizonyítottuk, hogy a motorunkkal lehet versenyeket nyerni” – mondta magabiztosan Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke.

„A McLaren pedig bizonyította, hogy a csapat szerkezeti átalakításával, illetve új szakemberekkel mit lehet elérni. Ők egyszerűen egy évvel előttünk járnak a változtatásokat tekintve.”

A Renault tanácsadója, Alain Prost szerint a 2021-es szabályváltozások nagy lehetőséget kínálnak a Renault-nak, ez viszont azt jelenti, hogy a fókusz most nem is igazán a következő, 2020-as idényen van.

„A topcsapatoknak elég pénzük van ahhoz, hogy két programot futtassanak” – fogalmazott a többszörös világbajnok.

„Még ha normális ütemben is fejlesztenek 2020-ra, akkor is elegendő a büdzséjük 2021-re – ami nagyjából olyan, mint a miénk két évre.”

Ez pedig azt jelenti, hogy a Renault-nak a 2021-es szezont kell priorizálnia.

„Így majdnem olyan körülmények között készülhetünk a 2021-es idényre, mint a topcsapatok” – folytatta Prost.

 Az F1-es istállónak viszont nincs könnyű dolga, a Renault igazgatósága ugyanis azonnali eredményeket akar.

„Nagy döntéseket kell meghoznunk” – magyarázta Prost. „Egy olyan csapat, mint a Renault, nem áldozhat fel egy teljes szezont 2021 miatt. Szóval nagyon észszerűen kell csinálnunk.”

Fotó: Renault

Az F1-es istálló vezetőségének tehát meg kell győznie a gyártót arról, hogy megérti beáldozni a következő idényt a 2021-es szezon miatt.

„Ha bevezetik a költségvetési plafont, illetve az új pénzelosztást, akkor financiálisan újra tudjuk szervezni a csapatot” – mondta Cyril Abiteboul. „És akkor a motorköltség is – ami jelenleg túl magas – tartja a szintet.”

„2021-re mindenki új motort épít, hiszen az új autók eltérő installációt és hűtést igényelnek. De nem látom okát annak, utána miért ne lehetne befagyasztani a fejlesztéseket.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!