Friss hírek

Az időben meghozott döntés lehet az Audi egyik fő fegyvere a Forma-1-ben

Megkönnyítheti az Audi dolgát 2026-ban az, hogy a kasztnira vonatkozó szabályok is változnak majd a Forma-1-ben – erről a vállalat királykategóriás programját felügyelő Adam Baker beszélt nemrég egy interjúban.

Az ingolstadti gyártó 2026-ban motorgyártóként csatlakozik a Forma-1-hez, ősszel pedig kiderült az is, az Audi a Sauberrel lép majd szövetségre. Míg maga a versenyautó a svájci Hinwilben készül majd, a komplett V6-os erőforrás fejlesztése az Audi neuburgi központjában zajlik majd. A munkálatok már egy ideje zajlanak, ám 2026-ban nemcsak a motorszabályok változnak meg a száguldó cirkuszban, hanem a kasztnira vonatkozó regulák is.

Az ezzel kapcsolatos egyeztetések ugyan még korai szakaszban járnak, ám a hírek szerint kisebbek és könnyebbek lehetnek majd a 2026-os versenyautók, ami természetesen a motorfejlesztésekre is hatással lesz. Adam Baker, az Audi Formula Racing vezérigazgatója elárulta, reméli, hogy az idei év végére már tisztábban látnak ezzel kapcsolatban.

Hirdetés
 

„A hosszú távú munka most kezdődik, az új szabályok szerinti erőforrás fejlesztése” – mondta a szakember az AS című spanyol sportlap kérdésére. „Az FIA pedig tovább folytatja a munkát a csapatokkal a kasztnira vonatkozó 2026-os szabályok kapcsán.”

„Lehetnek jelentős eltérések, és remélem, hogy az új regulák első változatát 2023 végére publikálják majd, és 2024-ben talán véglegesítik is. És aztán elkezdünk dolgozni a kasztnival kapcsolatos munkákon, összehangoljuk a kettőt, 2025-ben pedig elkezdődik a tesztelés, majd 2026-ban a versenyzés.”

Az Audi-főnök arról is beszélt, természetesen jól tudják, milyen óriási kihívások várnak rájuk, ám úgy érzi, azzal, hogy jó előre döntöttek az F1-es csatlakozásról, pozícióba tudják majd hozni magukat 2026-ban.

„Tudatában vagyunk annak, milyen kihívások várnak ránk” – folytatta Baker. „Vonzó az Audi számára a 2026-os csatlakozás, mert idő előtt döntöttünk róla.”

„42 hónapunk van az első versenyig. Nem sok olyan döntést láttunk az elmúlt 30 évben, amit ennyire előre meghozott bármelyik gyártó is. 2026-ban ráadásul egy új szabályozási ciklus kezdődik, miközben a többiek általában egy ciklus közepén csatlakoztak. Az erőforrások változni fognak, mint ahogy a kasztni is. Bizonyos tekintetben ez annulálhatja a tapasztalt vetélytársak múltban megszerzett előnyét, és könnyebbé teheti számunkra, új gyártó számára azt, hogy versenyképesek legyünk.”

Fotó: Audi Sport

Baker az interjúban arról is beszélt, a megérkezésük utáni harmadik évben már győzelmekért szeretnének harcolni.

„Három éven belül versenyképesek akarunk lenni. Ez egy reális cél. A harmadik évben már győzelmekért szeretnénk harcolni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!