Friss hírek

Bajban a riválisok, szabályos a Mercedes új fegyvere

A Mercedes esélyei megnőttek azzal, hogy az FIA csütörtökön szabályosnak minősítette a téli teszteken kipróbált és a riválisok által illegálisnak vélt hátsó szárnyrendszer. Az ellenfeleknek másolniuk kell.


A Mercedes esélyei megnőttek azzal, hogy az FIA csütörtökön szabályosnak minősítette a téli teszteken kipróbált és a riválisok által illegálisnak vélt hátsó szárnyrendszer. Az ellenfeleknek másolniuk kell.

A brackley-i bázisú alakulat már a téli teszteken felhívta magára a figyelmet azzal, hogy egy új elrendezésű hátsó szárnyat vetett be, amely úgy van kialakítva, hogy a DRS aktiválása közben megnyit egy „csatornát”, mellyel még hatékonyabbá teszi a rendszert.

A hírek szerint a rivális csapatok azonnal kezdeményezték a rendszer felülvizsgálatát az FIA-nál, ám a szövetség technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting megerősítette, hogy mivel passzív a rendszer és nem versenyzői mozgásra aktiválódik, teljesen legális.

„Néhány csapat megkérdőjelezte a rendszer szabályosságát, az F-csatorna betiltására alapozva ám megerősíthetem, hogy az F-csatorna nincs tiltva” – jelentette ki a szakember. „2010 végén mindenki versenyzők által működtetett F-csatornát használt, és ezt akartuk az új szabállyal megszüntetni.”

„A tavalyi évben volt egy hosszas megbeszélésünk a Technikai Munkacsoporton belül, mert a szabályok nem voltak teljesen világosak mindenki számára. Úgy tűnik, hogy egyes csapatok azzal a tudattal távoztak, hogy az F-csatorna be van tiltva, ám ez nem így van.”

Whiting nem árulta ugyan el, hogy a Mercedes rendszere miként is működik, de kijelentette, hogy mivel passzív a rendszer, semmi okuk nincs arra, hogy azt gondolják, be kellene tiltani.

A riválisoknak másolniuk kell

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elmondta, hogy az FIA ezen döntésével mindenkit arra kényszerít, hogy másolja le a Mercedes elrendezését és minél előbb vesse be saját fejlesztését.

A szakember elmondta, hogy az energiaital-gyárosok már jó ideje dolgoznak elrendezésükön és hamarosan el is készülnek vele. Horner abban is biztos, hogy a többiek is már megkezdték a munkát hasonló projekten.

„Azt gondolom, hogy a szabályok azért születtek, hogy eliminálják az F-csatornát” – mondta a csapatvezető. „Ha egy csapat talál valami kreatív megoldást, ami esetleg a szabályok határán mozog, az FIA-n múlik a dolog.”

„Ha az egyik csapat talál valamit, akkor megnyílik egy út és a többi csapatnak követnie kell azt. Ennek pedig vannak anyagi vonzatai. A jogi kérdések az FIA területe, mi azzal sem vagyunk tisztában, hogy a többiek mit csinálnak.”

Brawn hozzátette, hogy mivel a szabályok nem definiálják, hogy mi az az F-csatorna, egy percig sem aggódik amiatt, hogy szabályos-e avagy sem az általuk kifejlesztett rendszer.

„Ez nem vita tárgya” – mondta. „Mi az az F-csatorna? Az emberek F-csatornáról beszélnek, de én nem is tudom, hogy pontosan mi is az az F-csatorna. Ha az FIA-t megkérdezzük erről, ők sem tudnak pontos definíciót adni rá. Szóval, mi teljesen nyugodtak vagyunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!